ti hogy csináljátok? :)
  • anonym
    #1
    Röptetés

    A papírrepülők jó röptetésének titkai gyakorlatilag megegyeznek azokkal a beállításokkal melyeket a felröppentés előtt végzünk. A legtöbb ember azt hiszi , hogy egy jó papírrepülőnek nincs szüksége beállításokra miután az alap hajtogatást befejeztük. Minden igazi repülőnek van karbantartó részlege, hogy elvégezze a kis beállításokat a gépen és minden papírrepülőnél szükséges kisebb beállításokat végezni a legjobb repülés érdekében.


    V-állás

    A sok gyakori hiba közül az egyik, hogy a papírrepülő szárnyait bizonyos szögben lehajtva hagyjuk. Ez csökkenti a repülő oldalsó stabilitását. Amit „V-alak” – nak neveznek az, az amikor a szárnyvégek a szárny legmagasabb részén vannak. Az oldalstabilitás segíti a repülő egyenes repülését vagy fokozatos fordulását. Oldalstabilitás nélkül a papírrepülő vagy a hátára fordul és leesik, vagy egy állandóan szűkülő spirálba megy amely spirális süllyedéssé válik. Tehát szárnyvégeket fel.



    Mi a helyzet az áramvonalas alakkal?

    A repülőgépek szárnyai „Íveltek”, ami azt jelenti, hogy általában görbült alakúak, az áramvonal tetején domború, alján csaknem sík. A papírrepülők szárnyainak viszont vékonynak kell lenni, hogy jól repüljön. Ráadásul nagyon kis görbületre van szükség és általában bármilyen görbület a szárny elejére korlátozódik. Mivel a legtöbb papírrepülő valójában repülő szárny, csak nagyon csekély mennyiségű görbület praktikus, mivel a sok görbület az orr bukdácsolását okozza, melyet farokkal kell kiegyenlíteni. Sík, görbületlen szárny használata a vezetőél mentén nagy nyomásesést eredményez , amely megfelelően segíti a turbulens határrétegbe való átmenetet, ami magyarázhatja a rovarok szárnyán található kis görbületet is. A görbületlen vezetőélű, döntött szárnyak elősegítik az örvényes áramlást a vezetőél mögött, a felső felületen.