Fizika 2006
  • uwu hun
    #2248
    Hát de te beszélsz hülyeséget.
    70 fokot röhögve kíbír bármilyen építőiprban használt acél.

    Ezt még csak nem is nevezném szakmai ismeretnek.
    itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/H%C5%91t%C3%A1gul%C3%A1si_egy%C3%BCtthat%C3%B3
    te is láthatod hogy több száz fokos hőváltozáshoz is csak pár ezrelék hosszváltozás jár. Az acélok meg 1-2 százaléknál folynak csak meg, és onnan még nagyon messze a szakadás.

    Nyáron biztos láttál már felpúposodott villamossínt, ehhez nem kell fura minka, mindegyik járókelő láthatja, még az ilyen elbaszott pékek is mint te; ami annak ellenére hogy akár egy métert is kiáll az aszfaltból, nem törik el. Ott se a teherbírással van a gond, hanem a gátolt alakváltozás felhalmozódásával, és nagyon jól látszik, hogy annak ellenére se okoz szilárdsági problémát hogy az alakváltozások egy helyre koncentrálódtak.

    Van példa síntörésre is. Szibériában se tudták mire vélni mitől törnek a sínek. Hát nem a hézagmentes kialakítás miatt, mert ott olyan még tán most sincs:D Annyi eszük már akkor is volt, hogy nem lehet a hőtágulástól. Kutatgattak, hutatgattak, és rájöttek hogy alacson hűmérdékleten az acél érzékenyebb a rideg törésre. És amikor a masiniszta ráveretet a járgánnyal széttört a sínt. Ma már vanank olyan acélok miknek az ütőmunkájuk is nagy, és nem érzékenyek rideg törésre.

    Nem várom el hogy felfogd amit írtam, a magyarázat nem nekled szól, hanem azoknak akik nem értenek hozzá, és felmerül bennük az a képtelen ötlet, hogy akár egyetlen szavadat is elhiggyék.