Fizika 2006
-
forrai #2158 Nem is gondoltam, hogy van szabvány erre is.
Igaz, a szakmámban, az épületgépészetben minden vezetéket bekötnek a földelőhálózatba, a gázvezetékeknél is ügyelnek erre.
Furcsa viszont, hogy a gyártók, például a gépkocsigyártók ezen nem gondolkodnak? Halljuk a trolibuszok ráznak. A villamos ugyebár, jól földelt, azzal nincs baj. Bár az is lehet, hogy autónál nehezen oldható meg. Valami olyasmi kéne, hogy csak amikor leáll, akkor érne le a földre, menetközben meg úgyse szoktam kiszállni. Furcsa lenne, ha ez az apróság egy Bentleybe se lenne megoldva?
A másik dolog a klima, a légnedvesség.
Télen rendkivül kicsi.
Lehetne párologtatni, de ott több tényező is van:
- víz kell hozzá
- hő kell hozzá
- Légionella és egyéb probléma.
- Korrózió
- Felületi lecsapódás
- Drága (=mer nincs harang", mondták Napóleonnak)
Amikor padlószönyeget vásárolunk, nem gondolunk erre.
Csak a robbanásveszélyes környezetben.
Nekem például sajna, hosszú lábszárszőreim vannak.
Nyáron, amikor klottgatyában vagyok, az egér vezetéke kellemesen, bizseregtetően simogatja őket, talán közömbösítve a közeli trafó által keltett, persze kevésbé érzékelhető hatásokat. Tényleg, mi igaz a trafókkal?