Fizika 2006
  • Csucsu1111
    #1444
    Szóval arról lenne szó,hogy ugyebár jelenleg a járművek motorjainak hatásfokán márcsak nagyon költséges fejlesztések árán tudunk javítani és akkor is csak alig kimutatható a javulás fogyasztás tekintetében.
    Egyesek már kapizsgálják,hogy a benzin és dízelmotorok összeházasítása a villanymotorral,nagy segítség,hiszen számos esetben a mozgásienergiát képesekvagyunk ezáltal jobb hatásfokkal előállítani.Gyorsításkor mindenféleképpen mindegy , melyik hibridről van szó.A fékezésből visszanyert energia sem mai találmány már.
    Ám ezeken nemsokan jutnak túl.
    Kevesen jutnak el odáig,hogy a gépjárművek mozgásbantartásának akadályait próbálják meg kijátszani.A légellenállás csökkentése lerágott csont,akárcsak a gördülési ellenállás csökkentése a megfelelő guminyomással.
    Most nemrég láttam egy jópofa kísérletet a neten.Szélkocsi! Ez az első olyan elképzelés,ami közvetlenül a menetellenállási tényezők egyiét hasznosítja.Kerestess rá a gugliban!
    Ám ezen én már tuljutottam.
    Gondolj csak bele, hogy a közegellenálláson kívül még hány sebből szökik a drága energiánk literenként több mint 300 Ft-ért!
    Az egyik ötletem a kocsi lengéscsillpítóinak az igábafogása lett volna.Először csak hidraulikus szivattyúként,de aztán rájöttem,egyszerűbb és jobb hatásfokú ha rögtön elektromos áramban gondolkodunk.Nos ezt már megcsinálták előttem(elektromos lengéscsillapító)bár nem kifejezetten az áramtermelés céljából.
    Aztán eszembejutott a motor hője és hangja,rázkódása.A motor hőjét felfoghatnánk a Peltier hatás alkalmazásával,visszatölthetnénk az akkumulátorba,arázkódását rezgését pedig szintén hasznosíthatnánk.Ezek a jelenségek minden motornál belsőégésű motornál jelenvannak,és kiaknázatlan terület.Ám én úgy gondolom,ezek közül minél többet kéne egyszerre egy megoldással megfogni,és ez a megoldás szerintem a jármű
    hajtásláncában keresendő.Vanis elképzelésem a megoldásról.:)