Fizika 2006
-
#1436
Nem hűl le a levegő, tudtommal szó nincs erről. Az igaz, hogy levegő nyomásától és hőmérsékletétől is függ, hogy mennyi lehet a nedvességtartalma. A szuuperszónikus lökéshullámok határán látható nagy nyomásváltozás hatását látod.
Ehhez haspnló, mikor a gépet erős fordulóba viszik, akkor is van erős párakicsapódás. Viszont ott sem változik a hőmérséklet. A gép szívott oldalán lecsökken a légnyomás és a levegőnek az a nedvességtartalma ami a környező állapotban még nem látható, az kicsapódik. Az alacsonyabb nyomáson kisebb a levegő abszolút páratartalma ami felett már "köd" képződik.
1. példa
2. példa. Nagy állásszögű repülés. Remekül látszik, hogy a csupaszárny áramlási tere más. Az egyik gépen semmi leválás, a csupaszárny gépen meg akkora a szívott oldalon a nyomásesés, hogy a pára már leválik.
3. példa