• [NST]Cifu
    #163
    Én azért nem írnám le a fordulóharcot. Egyfelől talán nem véletlen, hogy a modern vadászgépeknél is fontos szempont a manőverezőképesség, még mindig. Az F-22A esetén felmerült, hogy elhagyják a tolóer-kormányzást a sorozatgépekből, mondván, hogy a nélkül is elég jó a manőverezőképessége (az igazi ok a takaréskosság volt, és az az indok, hogy "úgyse jut senki a Raptor közelébe"). Aztán mégis meggondolták magukat, és maradt a tolóervektoros kormányzás.

    A jugó háború esetén is érdemes megemlíteni, hogy az egyik F-16-os mindössze 6 km-ről (fejből írom, de nagyságrendileg ilyen távolságból) indított AMRAAM-ot az őket meglepő MiG-29-esre. Elvben szépen hangzik az, hogy 50-120 km-ről lelövöm az ellenséget, de ha az ellenség kihasználja a domborzatott, akkor csúnya meglepetéseket okozhat azért...