Diocles#88
Az Elder Scrolls nagyon klasszikus RPG. RPG azaz role playing game, vagyis szerepjáték. Ahol más karakterekkel (npckkel) kerülhetsz kapcsolatba, egy szövevényes történetet ismerhetsz meg, és azt alakíthatod. A téged érő hatásokra különféleképp reagálhatsz, alakíthatod karaktered jellemét, vagyis gyakorlatilag szerepet játszol. Kérdésekre keresel választ, melyeknek közvetlenül a játéktechnikában, -menetben nincs hatása, csak abban, hogy milyenné is alakítod a történetet. Ghost Reconban ilyesmiről nem tudok. Nem attól RPG egy játék, hogy milyen nézetben játszol vele. Az RPG és FPS csak olyan szempontból összehasonlítható tényezők, hogy mindkettő hárombetűs rövidítés. Viszont teljesen más kvalitásait jellemzik egy játéknak. Az FPS leginkább csak a nézetet jelöli, illetve azt, hogy lövöldözni kell (rend szerint tűzfegyverekkel). Ily módon az Oblivion, valóban az FPS irányítású játékok közé tartozik, mondjuk itt ritkán futkorászol AK47-tel. De aki a játékélményre kíváncsi, annak az RPG jelző a beszédesebb. Ilyen szempontból, a Ghost Recon FPS irányítású és az akciójáték, vagy taktikai akciójáték kategóriába tartozik. Ellenpéldának a Diablo-t hoznám fel, amely irányítás szempontjából nem FPS, mégsem RPG, hanem hns, mivel az abszolút lineáris történet 2 A4-es oldalon rögzíthető.