#67
Kegyetlen régen láttam a TopGun-t, de TF30-as hajtóműveknek volt tényleg egy ilyen problémájuk, és a fejjel lefele való jelenet felvételekor nem csak 10 másodpercig kellett így lennie a gépnek, hiszen a megközelítés elég macerás ilyen kis távolságnál, főleg hogy a felvételt készítő gép is ott van a közelben. Miután a film nincs meg, jobb hijján kénytelen voltan a neten keresni kilopott képeket a filmből. Sajnos a jelenetről csak ezt találtam:
Ez a kép mondjuk felteszem nem valódi gépekkel készült, mivel nagyon durva lenne, ha a pilóta egy ilyen manővernél (a hátsó vezérsíkoknál brutálisan kicsi távolság lehet, már ha egyáltalán elférnek valahogy, és nem ütköznek bele a másik gépbe) még beinteni is képes és felfele nézni. Viszont ami rögtön szembe ötlik, az az F-14-esen látható feliratok, melyek ugye a gép orra felöl a gép farka felé olvashatóak, tehát a gép bal oldalán vannak, holott a felvétel alapján felék az F-14-es jobb oldalának kellene néznie!
Ha azt mondod, hogy a filmben a háttérben látszik a tenger, amikor így repülnek, hiszek neked, nem tehetek mást. :D
Még azt tudom elképzelni, hogy amit olvastam (valamelyik mozibakik oldalon), az egy félreértésen alapul, mivel az itt beszúrt képen látható jelenetnél alul valószinüleg a felvételnél valójában az F-14-es pilótafülkéje volt, tehát a képet tükrözték. Lehet, hogy ebből gondolta azt az illető, hogy a felvételnél az F-5-ös volt fejjel lefele. Én inkább arra hajlok, hogy ez a bizonyos felvétel valószinüleg nem is valódi, repülés közbeni gépekkel lett leforgatva, vagy pedig a két rendesen repülő gépről készült felvételeket utólag montirozták egymásra, tehát amit írtam, valóban tévedés lehet. Hamu a fejemre. :\