• Molnibalage
    #55
    A Tomcatről.

    A gépnek lényegében sokkal nagyobb a nimbusza, mint azt képességei indokolnák, nagy résztben a Top Gun filmnek köszönhetően.

    Manőverező légiharcban egyetlen mostani korszerű típussal sem lehet összehasonlítani.
    Még az új hajtóművekkel is a tolóerő tömeg aránya a MIG-21bisz-ével egyezik meg. Csak 7,5G-ig lehet júzni a variaszárny miatt.(Csak nagyon rövid ideig terveztek ilyen gépeket, mert rájöttek, hogy ez egy technológiai zsákutca. Ilyen pl. F-111, Su-24, MIG-23, Su-17/22, Tu-22M vagy Tu-26 attól függ, hol olvasod.)
    A gép hadrafogatósága nem érte el soha a mostani gépeknél előforduló 80-90%-ot és még régen újkorában is igen drága volt az üzemeltetése.(30 ezer dolcsi/óra)Ma már ennél jóval többe is került. A '91-es Öböl-háború után szépen elkezdték igencsak leéépíteni az F-14-es flottát. Amit a kivont gépeken spóroltak,kbb abból az összegből korszerűsítették a többit. F-14D-k lettek így. Csakhogy az AMRAAM-ot soha nem integrálrák a gép fegyverzetébe.

    A típus életútjában számos olyan időszak volt amikor igen komoly korlátozások vonatkoztak rájuk.
    Sokszor csak "sétarepülésre" volt alkalmas, komoly túlterhelés nem volt engedélyezve,vagy minden egyes ilyen betépés után a repült órákat elég komolyan felszorozták egy bonyolult képlet alapján.

    Röviden ennyi. Akit érdekel jobban olvasas el a 2005/04-es Aranysasban.