• [NST]Cifu
    #41
    1.: Az F-14-es 2004 óta csak AIM-7 Sparrow-okkal és AIM-9 Sidewinder légiharc rakétákkal repült.
    2.: Az AIM-54 Phoenix papíron nagyon jó légiharc rakéta volt, de első sorban nem manőverező bombázógépek ellen szánták. Az iraki-iráni háborúban becslések szerint 70-90 rakétát lőttek el az irániak belőle, és állítólag nagyon jól szerepelt. Ugyanakkor egyesek megkérdőjelezik ezen adatok hitelességét. Amerikai gépek csupán két alkalommal indítottak AIM-54-et harci körülmények között, az első öböl-háborúban, iraki MiG-25-ösök ellen, mindkét rakéta cél tévesztett.
    3.: Az F-14-es az első időkben egyáltalán nem volt népszerű gép, pláne nem a pilótái körében. A TF30-as hajtóművei megbízhatattlanok és gyengék voltak, ha az egyik hajtómű valamiért leállt, a gép szerencsétlen kialakítása miatt szinte menthetettlen helyzetbe került, rögtön dugóhuzóba esett, amiből nem nagyon lehetett kivinni (ez a jelenség szerepel a Top Gun filmben is). A gép imázsán amúgy pont a Top Gun film lendített egy nagyott, csak utána kezdett közkedvenc lenni, és a pilóták is kezdték megszeretni, miután a gép új hajtóműveket kapott. Apropó, a TF30-as hajtóműről még annyit, hogy korlátozva volt a fejjel lefele való repülés időtartama, mivel a csapágyainak kenése elégtelen volt ilyen helyzetben, olyannyira, hogy a Top Gun forgatásán annál a jelenetnél, ahol elvileg az F-14-es repül fejjel lefele egy F-5-ös (amik a filmben MiG-28-asokat "játszottak") fölé, a valóságban úgy kellett felvenni, hogy az F-5-ös repült fejjel lefele.

    Nem volt rossz gép a maga módján az F-14-es, de korántsem volt olyan szupergép, mint egyesek azt hiszik.