ubuntu#181
"Különben a Linux fejlesztői része kitartó és kemény munkával egy komoly és jó OS-t dobott össze, de azért nem lett sikeres termék (üzleti szempontból)"
Nézőpont kérdése. Aki a RedHat ipo idejében vett magának részvényeket igen jól járt. És ez a linuxra és open-source infrastruktúrára építkező Google-ra is igaz. IBM, HP, Intel, AMD... egymás után indították be saját linuxos üzleteiket. Nyilván szintén a nyereség miatt. Inkább arról van szó, hogy a Linux bizony nem windows, és ez az üzleti oldalára is vonatkozik. A Ms üzleti fogásait másolgatva linuxon valóban nem lehet nagy eredményeket elérni.
"Microsoft ha akarná a Linuxból akár 1 év alatt képes lenne 50% közeli piacsikert kovácsolni a saját marketing gépezetével, és elég sokan mosolyogva egyetértettek velem."
Van benne valami :-) De igazán nincs rá szükség. A linux jövője szempontjából nem a felhasználók száma számit, hanem a fejlesztőké. Abban pedig relatívie nincs hiány. Globálisan tekintve a szoftverfejlesztés egészére viszont jóval több jól képzett programozó kellene minden területen.
A Linux eladja magát is, egyre jobban.
Például a Novell féle XGL 3D ablakkezelés is ilyen pozitív marketingfogás: http://index.hu/tech/szoftver/3dlin060223
Videó a Linuxos 3D felületről: http://img.index.hu/tech/3d_linux_indexhu.mpg
Vagy az IBM Németország döntése, hogy felmondják a Microsofttal kötött szerződésüket, és egyetlen Windows Vistat sem fognak vásárolni. Helyette IBM Workplace, ami alatt cserélik a rendszereket RedHat Linuxra: http://www.groklaw.net/article.php?story=20060305214231974
Ez is olyan lépés ami felgyorsítja a Linuxok terjedését, és nemcsak az IBM-nél, sokan kívülről is figyelik a lépéseit.
Természetesen nem ezektől jó a Linux, viszont ezek is jó "marketingfogások".