#69A KDE lehet többet eszik mint szeretnétek, de többet is ad."
Mar nem nagyon igaz ez sem. Az uj 3.5-os szeriaban ujrairtak a QT feloli API-t, kilapatoltak a regi KDE2-es korszakbol visszamaradt szosszeneteket. Azota vetekszik a tobbi ablakkezelovel is. Arrol nem beszelve, hogy a kovetkezo generacios QT4-es szeria teljesen uj widget engine-re epul, termeszetesen szamottevo teljesitmeny javulas mellet, ami szinten egy ujabb lokes lesz a kde-nek.
A DX. Az, hogy nincs DX linuxra, nem al inux hibája."
Anno volt egy probalkozas egy opendirectx neven ha jol remlik (?), de nem hallani rola semmit. Mindegy vannak alternativ crossplatform gamelib-ek: plib, clanlib, libsdl. En az utobbi kettot hasznalom, ezek kozul is jobbara a clanlib-et. Ez legalabb annyira kiforrott mint a DX, nagyon szep tiszta a kodja es nagyon jol dokumentalt. A keszitett kod hordozhatova valik az osszes unix rendszerre ill. vindozra is, a kovetkezo generacios clanlib pedig elvileg keszen lesz dx illesztesere is.
Az sdl-nek valamivel jobb a platformtamogatottsaga, ami bajom van vele, az kozmetikai jellegu rigolyam: elegge balphasz prefix-eket adtak a deklaraciokba es eleg fapad az API-ja.
"Az itt említett XGL ha képesl ezs megmozgatni a KDE-t (szvsz az idén már képes lesz) akkor azt hiszem alaposan el fog húzni."
Az XGL (amennyire en tudom) kimondottan a gnomehoz keszult, a KDE4 viszont elvileg tavasszal, vagy mar a nyaron erkezik es ahogy a multkor elneztem a slideshowt, a Majkrem Cista orulhet ha dobogos helyezest kap mellettuk.