#5
Mivel van egy kevés rálátásom a dolgokra ezért hadd tetőzzem még a dolgot egy kicsit:
1. A MÁV Informatika az említett végpontok karbantartását hanyagul látja el.
Értsd ezalatt azt, hogyha a távolságok relatíve nagyok, akkor képesek hónapokig rajt ülni egy problémán miközben a dolgozó a fejét vakarja kínjában, mert bár lehet, hogy képes lenne megoldani a problémát, de hozzáférési jogok hiányában kénytelen hónapokat várni a megoldásra.
2.A legmodernebb végpontok esetében is előfordul az a !KÖZRÖHEJ!, melyet úgy hívnak betárcsázós hozzáférés. Szerencsétlen dolgozók ha ne adja ég egy PDF dokumentumot küldenének át a valahová gyakran fél órákat kell várniuk egy ilyen manapság nevetségesen kevés időt igénylő műveletre.
3. A MÁV Informatika BRUTÁLIS összegekért dolgozik. Tegyük fel, hogy egy nyomtatót kellene hálózati nyomtatásra bírni. Ekkor a MÁV Infó sokadszori basztatásra végre méltóztatik kifáradni BP-ről és egy ilyen 20 perc alatt lezavarható melóért olyen pénzeket számláznak ki, melyből egy másik nyomtató vígan tellene.
A legnagyobb gond főleg az, hogy a "végpontok" távolsága lehet éppen 1 km és lehet 250 km is. Utóbbi esetben fordulhat elő, hogy annyiba kerül a kiszállás, munkadíj, áfa, köfa, tehó, tahó stb, hogy nem egyszer egy komplett PC kitelenne belőle... persze nem a MÁV Infótól.
A MÁV struktúrája, alkalmazottainak többsége még mindig a kommunista szellemben él... a bürokrácia sem gyenge, de a hozzáértés hiánya néha döbbenetes méreteket ölt.
Komoly változtatásokra lenne szükség főleg gazdaságossági szempontok alapján.