Minden, ami mountain bike. Márkák, túrák, versenyek, események, sztorik és csak úgy.
-
Gabo #1437 Bringánál a fékerő eloszlása mindig az első kerék felé mutat. Az első keréken jelentkezik nagyjából a fékerő 2/3-da, a hátsón pedig a maradék 1/3-ad. Fékezéskor a tehetetlenség miatt a tömeg az első kerékre terhelődik. Ezért van az, hogy ha egyszerre fékezel a két kerékkel, akkor a hátsó már rég sodródik a tapadás elvesztése miatt, és ténylegesen csak az első fogja meg a lendületed.
Érdemes ezt észben tartani és meg kell tanulni az első féket jól használni. Nagyobb fékezés előtt érdemes hátrébb csúszni, hogy a gép fara ne emelkedjen el és ne bukj át az első keréken.
Ami pedig a hátsófájást illeti. ;o)
Ez idővel múlni fog, ahogy a lábaid megerősödnek. Ahogy az edzettséged javul, úgy fogod egyre inkább a lábaidat terhelni menet közben. Hamarabb fogsz kiállni a nyeregből egy-egy gödör vagy rázósabb szakasz előtt, így kevesebb ütés fogja a hátsódat érni a nyergen keresztül.