• BiroAndras
    #78
    ""De pl. egy csúcs FPS esetén szinte elvárás, hogy a legerősebb konfigon is akadjon."
    Akkor miről is beszélünk??"

    Ez mindenki felől elvárás, nem a GPU gyártók erőltetik. De ez csak a csúcs FPS-ekre vonatkozik, mint pl. DooM3 meg UT.

    "De manapság ez terheli legjobban a GPU-t, és talán ebből a legkönnyebb visszavenni utólag."

    Nem feltétlenül. Épp nemrég fejeztünk be egy projektet, és az utolsó fázis az optimalizáció volt. Szóval van tapasztalatom, hogy min múlik a dolog. A shader-eken szinte csak annyit kellett optimalizálni, hogy ne játék közben fordítsa őket. A grafikán leginkább azt kellett optimalizálni, hogy mit mikor renderelünk, meg egy csomó más dolog volt, ami a látványt nem befolyásolja, csak egyszerűen nem hatékonyan volt megoldva valami (pl. egy 10 pixeles modellen 2048-as textúra).

    "Ez is történik többnyire."

    A csúcs FPS-eket leszámítva a legtöbb játék vígan elmegy belépő szintű kártyákon is, legfeljebb vissza kell venni a grafikából. Pl. nélunk X700 meg 6600 van a fejlesztők gépében, és ezeken fullos grafikával megy minden, még a debug verzió is tűrhetően fut.

    "Na de milyen sebességgel...!? Vagy ha úgy érted, jól menjen, akkor egyik szavaddal ütöd a másikat."

    Ezt nem értem.

    "Igen, ezt már hallottuk. De nem feltétlenül hisszük. Pl. milyen sebességgel megy nálad az, ami egy 7800-on is max. 30-40fps-sel megy (1280x1024-ben)."

    Mint mondtam: a többség jól megy. Nem sok olyan játék van, ami egy 7800-at megfog. Meg bármikor lejjebb lehet venni a grafikát.