• BiroAndras
    #75
    "Na persze, biztos csak arról van szó, hogy pár fejlesztő önfejűen villogni akar. Biztos nem b@szná le a projektvezető/cégvezető/stb., ha... folyt. lásd alább."

    Nem elsősorban a fejlesztők. Leginkább a kiadó szokott látványosabb játékot akarni. De pl. egy csúcs FPS esetén szinte elvárás, hogy a legerősebb konfigon is akadjon.

    "Ez már hihetőbb, de pl. egy-egy nem-túl-rosszul megírt shaderen nem lehet már olyan sokat optimizálni. Viszont kicsit csökkenteni a számukat nem lenne nagy ügy."

    Nem csak ezen múlik. Elég sok tényezőtől függ a sebesség.

    "Hát ez az érdekes, hogy józan paraszti ésszel abban lenne nekik üzlet, ha minnél több gépen minnél jobban fut, miközben szebb, mint a korábbiak."

    Ez is történik többnyire. Csak elavult hardverrel nem foglalkoznak, mint pl. most a GeF4.

    "Nos te nem lehetsz túl magas pozicióban, mert különben tudnád, hogy több módja is van a befolyásolásnak: támogatás (HW és/vagy anyagi), reklámozás, egy kis zsebpénz a managerek zsebecskéjébe. :)"

    A játékfejlesztést elsősorban a kiadó fizeti, neki meg az az érdeke, hogy minél több gépen menjen a cuccos. ÉS ha egy fejlesztő cég nem felel meg a kiadók érdekeinek, akkor tönkre fog menni villámgyorsan.
    Egyébként a tapasztalat is ellened szól, mert az én ősrégi R9700-am vígan elvisz majdnem minden új játékot, közepes, vagy akár max. grafikával (Az OpenGL-esek kivételek).

    "De itt is áll, hogy a kiadóknak az lenne az érdeke, hogy minnél többen részesedjenek a "kifogástalan játékélményben" - közben ilyen alig van."

    Nam. A kiadók érdeke az, hogy minél olcsóbban kihozzanak valamit, amit minél többen megvesznek. A játékélménynek ehhez sajnos kevés köze van.