dez#97
"Egy konzolba szánt procit nem kell folyamatosan fejleszteni"
Te olvasol is, vagy csak írsz? :) Értsd meg, hogy a PS3 csak az egyik felhasználási terület. Ezen kívül a Toshibának és az IBM-nek (emlékeztetlek, hogy a Sonyval együtt e három cég kooperációjának terméke) is céljai vannak vele. Különben nem invesztáltak volna bele.
"ha kijon a PS3, akkor meg 3 ev mulva is ugyanazt a procit fogjak gyartani hozza."
Ahhoz igen. De közben már fejlesztik a 2PPE+16SPE-s Cellt. És mellesleg 2 v. 4 Cell is jól együtt tud működni, pedig a PS3-ban ugyebár csak egy van.
"Egy szamitogep procija fel ev alatt erkolcsileg elavul, mert jonnek az uj generaciok, a Sony nem tudna ilyen utemben fejleszteni. Sem fejlesztoi, sem gyartokapacitasa nincs erre.."
Nem is csak ő fejleszti, a Cell fő fejlesztője low-level szinten az IBM.
Az IBM-nek egyszerűen más a stratégiája. Nem akar 25000 bőrt lehúzni apró lépésekkel haladva (a la wintel world), hanem inkább némileg ritkábban, de nagyobbakat lépnek. A procijaik eddig is fejlettebbek voltak architektúrálisan, mint az x86, csak nem tudták annyira hajtani őket. De az utóbbi időben ebben is behozták a lemaradást.
"A Sony nem tudna uj kernelt epiteni a Cell-hez a sajat procijahoz, tul keves lenne egy uj platformhoz."
Nem a Sony fejleszti a kernelt a Cellhez, hanem az IBM és a Toshiba, pontosabban ők koordinálják. De nem a kernel kifejlesztése itt a bökkenő, hanem egy új platform bevezetéséhez kellő gazdasági erő.
"De az Apple keszitse el par honap alatt az OSX Cell verziojat es vezesse be.. Ok biztos Harry Potter-t hivjak majd segitsegul..
Legyszi ne felejtsetek el, hogy az OSX x86-os portja mar 4 eves fejlesztes eredmenye, nem par honapja kezdett munka.."
És miért is kellene PPC-ről PPC-re portolni? Ez egy kicsit más dolog, mint átállni egy tök más procira. (Többek között komoly problémát jelent a little-endianess vs. big-endianess (ha ez mond neked valamit), ami high-level (C) szinten is megjelenik. De van itt bőven más is.)
Még1x leírom az elképzelésem (ami úgy gondolom, nem teljesen légből kapott): az OS, és az átlagos szoftverek elfuthatnak a PPC magon (az SMT képességet is ki tudják használni, hiszen ismeri a MacOS a kétprocis/kétmagos működést). Persze szükség van némi igazításra, de ez messze kisebb, mint a másik esetben. És az olyan programokhoz, mint Photoshop, stb., át lehet írni (akár utólag is) a filtereket, hogy kihasználják az SPE-ket. (Persze nem árt, ha van itt valamilyen koordinátor layer.)
"Meg egy aranylag egyszerubb celrendszer (konzol) elkeszitese is kemeny dio a Sony-nak, pedig hazon beluli fejlesztesrol van szo, egy kulsos cegnek egy komplett OS-t atultetni ugy, hogy a kompatibilitast is megorizzze tobb eves munka lenne. Ezt senki nem vallalna fel.."
Látom, nem akarod tudomásul venni, amiről itt szó van. Így nyilván könnyebb a lelkednek. :)
"Szalljatok mar le a foldre.."
Uhh... Mennyire távol van már ez a hozzáállás attól, hogy "Think Different!"...
Pedig nem is kell itt annyira elrugaszkodni a földtől... Sőt, csak meg kell nézni a tényeket.
"Mint irtam a kutyat nem erdekli, hogy hany bites a Core Duo, meg, hogy mibol fejlesztettek."
Nemsokára fog érdekelni téged is, amikor már minden 64 bites lesz, a Mac meg nem. (Megjegyzem, a G5-ös is 64 bites, csak a Mac nem használta ezt ki, tehát ez - HW szinten - még visszalépés is.) Teljesítményben csak mondjuk 30% a különbség, de presztizsben több. Pedig úgy tudtam, a Mac-ek sokáig megőrzik az értéküket...
"Egy dolog szamit, jelenleg az ezzel a procival szerelt iMac, vagy MacBook Pro nagyjabol hozza egy dual 2 GHz-es PowerMac teljesitmenyet."
Kiemelném a "jelenleg"-et...
"PC-n meg egy erosebb X2-es AMD-jet, pedig ez a proci elsosorban mobil eszkozokbe van szanva..
Lehet fujjolni, meg kopkodni, de a teny az teny.."
Ez nagyszerű. De valahogy nem tud lázba hozni, amikor 10-20x gyorsabb is lehetne.