CRYSIS
-
#1640
OK, elmagyarázom. Mondjuk te vagy egy PC-s szoftverfejlesztő és van egy játékotok. Választhatsz, hogy über brutális poligonszámot használsz majd a 3d objecteknél, hihetetlen részletes, tűéles textúrákat, stb, stb és akkor iszonyatosan durva konfig kell majd ahhoz, hogy játszani lehessen vele - ergo kurvára nem fogsz belőle eladni egy darabot sem, mert szinte nem lesz olyan gép, amin rendesen futna. Vagy van a másik lehetőség: kevesebb poligon, szarabb textúrák, rosszabb effektek és akkor elfut mindenen és még talán el is adsz belőle eleget (bár a legtöbb ember úgyis letölti valahonnan). Vagy meg lehet próbálni skálázni, hogy mittudomén a jobb gépeken jobban nézzen ki, de mondjuk a poligonszámot elég nehezen fogod skálázni... Szóval meg van kötve a kezed, hiába van 1000 embernek a világon 4xsli-s gépe, mert a játék nem arra van írva. Ha direkt arra lenne, akkor sokkal szebb / jobb / reálisabb fizikát használó játékok lehetnének, csak általában az a cél, hogy minél többet adjanak el az adott szoftverből ugye. És ha a játékokról beszélünk, akkor ez a nagy hártánya a PC-nek a konzolhoz képest: hogy ahány PC, annyiféle konfig kb.