Most pedig tekintsük át a 2006-ban megjelenő Windows Vista 9 editionjét!
- Windows Vista Starter Edition
- Windows Vista Home Basic Edition
- Windows Vista Home Basic Edition N
- Windows Vista Home Premium Edition
- Windows Vista Professional Edition
- Windows Vista Professional Edition N
- Windows Vista Small Business Edition
- Windows Vista Enterprise Edition
- Windows Vista Ultimate Edition
Ebben az ultimate editionben lesznek benne a csicsák + az átnevezett blogcasting funkcionalitás (a podcasting hát persze, hogy fos név nekik, lol). Az "N" betűsek azok, amik Media Center nélkül jönnek, mert Európában a versenyhivatal, vagy akármilyen törvényi szabályozás nem teszi lehetővé, hogy out-of-box benne legyen az MC. A starter edition a "fejlődő piacoknak" készülő változat, egyszerre három programot lehet futtatni benne - remek.
Szóval kilenc kiadás. A Microsoft nagy cég. Jönnek a mindenféle szakemberek, akiknek végzettségük van bizniszből és azt mondják: "Sávosan kell elkészítenünk a kiadásokat, hogy még több pénzt tudjunk realizálni. Nem kivitelezhető, hogy egy szerver és egy otthoni felhasználói verziót készítsünk, hiszen sokkal több értéket képvisel egy kiadás. Nem tehetjük meg, hogy az ultimate edition feature szettjét odaadjuk átlagosan kevesebb pénzért azoknak, akik igazából nem használják ki azokat."
Márpedig ez szerintem a totális buziság. Egy operációs rendszer kiadás van, a Windows Vista, annak szerver és workstation verziója. Akinek nem kell a kibaszott AERO, blogcasting, meg DVD másoló funkcionalitás, az ne használja. Olyan árat kell megállapítani rá, ami elbírja a fejlesztés költségét és profit elvárásokat, aztán abból kihozni a terméket. Én egy fogyasztótól nem várom el, hogy áttekintse mind a 9 verziót bemutató faszombuzi marketing kiadványt és megpróbálja eldönteni, hogy "Vajon a gyerekem miatt most Home-Professional vagy esetleg Ultimate kell nekem? Hogy dönteni tudjak meg kell mindent értenem, tisztában kell lennem a technológiával! Nosza, szánjunk rá egy üres délutánt!"
(NB: az autógyárak hasonlóan diverzifikálják a különféle autómárka kiadásokat. Pl a Focus Trend, Ghia meg mittomén milyen felszereltségre gondolok. Bár az is igaz, hogy ott sokkal egyszerűbb áttekinteni a helyzetet - szerintem.)
Túl nagy cég a Microsoft, túlságosan sok a department és a fejétől bűzlik a hal. Ez nem elfogult Macintosh elvakult kritika, az Apple-t ugyanígy, sőt, sokkal kritikusabban megmérem. Például ez a Quicktime PRO regisztrációs köcsögség kinek az ötlete volt? Megbasznám fasszal. Sőt, az iMovie nehézkes, már-már Microsoft Movie Maker szintre süllyedő hasznavehetetlen szoftverért ki a felelős? Na ugye.