• ratgab
    #550
    Na én is vetettem végre rá egy-két pillantást:

    Disciples 2-vel +kiegekkel játszottam, így volt némi rálátásom a változásokra.

    Grafika nagyon tetszetős, színes, szagos, nekem úgy tűnik, hogy még mindig igencsak megőrizte a darkosságát.

    Fejlődési rendszer gyakorlatilag ugyanaz, kicsit a hősnél megváltoztatták, de az alapok ugyanazok.

    Harc más lett ugye a 2D-ről a 3D-re állás miatt, nekem jobban bejön, hogy nem kell a közelharcos sort levernem, hogy hozzáférjek a távharcászokhoz (Pl. D2-be, ha volt az ellennek egy elementalistája, akkor az elhúzódó harcot jelentett).
    A sokak által említett bugot, hogy támadás közben képességet lehet használni, aki nem akar csalni az nem használja. Szükség úgysincsen rá, mivel az első act után normál nehézségen már nem nagyon nehéz (azért, ha nem figyelsz be lehet szo...pódni). Például én trollnak csak egy támadó varázslat ellövése után megyek neki többnyire (apropó a troll az egy galád egy jószág ebben a játékban főleg, ha rááll a sebzés növelő körre)

    Jó újítás az, hogyha egymás mellé sorba rakod a közelharci egységeidet, akkor egymás támadóját automatikusan megtámadják. Kombinálva ezt egy 2x közelharci sebzést adó körrel (ráállva) egész jó védősort lehet alkotni.
    Apropó a bónuszt adó körök, terek, területek szerintem jól eltaláltak, jót tesz a játékmenetnek. Az ellenfél is előszeretettel használja. Az ellenséges hősök itókákat használnak, ha szükséges (elf tolvaj hősnél tapasztaltam), zsoldosokat fogadnak föl a csapatuk tuningolására.

    Egyébként nem tudom, hogy mit vártok többet az AI-tól. Az íjászok is mindig a számukra veszélyesebb ellent támadják (ha beidézel közéjük egy lényt azt kezdik el lőni. Az ellen agresszíven támad általában többen 1 egységedet.

    Ami bugot én tapasztaltam az az automentésből játékállás betöltésnél jött elő: a kalapács ikonra kattintva nem jött be a várad látképe és az épület építési ikonokat,valamint várvédők képes sem. Ezt egy rendes mentés betöltése általában megoldja. Néha a csata közben mozgó kamera beáll a szikla mögé így nem látsz semmit. Ez utóbbit én apró kellemetlenségnek nevezném. Szintén ilyen kategória a térképen lassan mozgó hős, a varázslatok véghezvitelét hosszú idő kivárni, a lassú mozgás ( egérrel térkép mozgatása) a főtérképen.

    Néha viszont irreálisan nagy xp-t kapok (azthiszem ez az összsebzéssel függ össze, amit "bevittél" az ellennek) pl. 1 troll, 2 goblin, 1 ork király, 2 sámánnál néha kevesebb xp-t kapok, mint 2 elite bandita, 2 íjász, 1 gyógyító, 2 sima bandita leölésénél.

    Ezek mind apró hibák, melyekkel együtt lehet élni szerintem.

    Játékmenetet ellehetetlenítő hibával én eddig nem találkoztam (Human Act 3)

    Fejlesztési fát egy picit puritánnak éreztem én is (még csak ember kampány közepén: pl.: íjásznak az az 1 fejlesztési irány 1 pöppet kevés).

    Történetből még sokat nem tudok, de eddig érdekes.

    Így összességében szerintem jó lett ez a játék, amit kiegekkel még tovább lehet javítani. Ehhez még bejön a multi, a több skirmish pálya és eléri majd a 2. rész szintjét.