#52
Az emberi szem tényleg nem tud a huszonegypárnál több képet megkülönböztetni, viszont ott van az a probléma, hogy a számítógépes játékok képkockái tűélesek, így a folyamatos mozgás illuziójához némileg több FPS-re van szükség, hogy becsapjuk a szemet. Ezt a mozifilmeknél úgy néz ki, hogy a képkockák között elmosás jön létre, tehát ha egy mozifilm egyetlen képkockáját nézed, ahol gyors mozgás látható, akkor ott csak egy elmosott folt lesz. Egy számítógépes játéknál ezzel szemben ugye minden képkocka tűéles. Itt segítene a motion blur effekt, de sajnos (én legalábbis) eddig nem láttam olyan játékot, ahol ezt pont jól hozták volna össze.
Ezért ideális a kb. 60 fps körüli viszonyszám, mert ott az illuzió általban már kellő szintű. A Quake 3 fanok "látom a különbséget a 60 és 160 fps között" szövege pedig az Inquisitor által felvázolt dolog miatt áll fent.