
FAQ | Magyar fejlesztések | AVSIM | SimFlight | FSPlanet | SurClaro | FSInsiderAerosoft | SimMarket | FSDreamTeam
FlyTampa | Flight1 | Carenado
-
#31731
Első lépésként telepítsd fel az FSX SDK-jét (Software Development Kit) az FSX lemezéről. Annak van egy elég részletes help-része, azt böngészd át. El fog tartani pár hétig. 
Ha ezen átlendültél, valószínűleg meg tudod csinálni a kapcsolatot a Gmax és/vagy 3DSmax és az FSX között; tudsz *.mdl-t exportálni, mely tulajdonképp a 3D visual modell a hozzá tartozó textúra hivatkozásokkal és esetlegesen a műszerekkel.
A LOD modelleket felejtsd el, nem használatos normál repülőgépeknél, csak lowpoly AI repcsiknél, logikus módon.
Poligonszám ha jól emlékszem 4 vagy 500ezer körül van (FS2004-nél volt 100ezres limit), de erre már nem emlékszem pontosan - de az SDK-ban ez is benne van.
Ha bárhol elakadsz, javaslom regelj be az fsdeveloper.com fórumjára, ott gyakorlatilag minden témában, minden területen tudnak neked segíteni, illetve találhatsz megoldást.
A műszerek programozása xml-ben történik, egy modeldef.xml fájlon keresztül, ezt lehet vagy beleágyazni az mdl-be (ha 3D műszerekről van szó), vagy külön gau-ként használni (aircraft/panel és/vagy gauges mappa).
Azonban nem árt ha tudod, hiába tudsz profin modellezni meg textúrázni - az csak a sajt egyik fele. A másikon ott van a műszer-programozás, FD-csiholás...ezek garantálják az ősz hajszálakat és az álmatlan éjszakákat. Szóval egy igényes add-on elkészítése, még ha rendszeresen is tudsz vele foglalkozni, hosszú hónapok, de inkább évek kérdése... Persze vannak ritka kivételek; hisz például a Carenado-Alabeo csapat átlag három havonta fossa a cuccaikat, melyek gyönyörűek, ez tény, de rendszerileg nem tartoznak a legbonyolultabbak közé - ráadásul rengeteg már leprogramozott műszert felhasználnak újra-ás-újra, ezzel is drasztikusan csökkentve a fejlesztési időt.
Szóval ennyit dióhéjban. Sok sikert a fejlesztéshez! Jöhetnek majd a preview képek - vagy esetleg az eddig elkészült (nem feltétlen FSX specifikus) modellekről!