• Kotomicuki
    #1321
    Örülök, ha hasznát tudtad venni a rögtönzött leírásomnak!

    Szövetséget, a szürkéknél max. azért érheti meg váltani, mert csak a tudós/katona szürke tudja használni a agyturkáló eszközt - 1-1 szörny-befogást meg tud könnyíteni az ilyen eszköz, ha a pálya is segít benne - , és ha megtartjuk a marsiak T/K-ját, akkor küldenek mellé 1, v. 2 ilyet (összesen 3 szürkét). Amúgy nem éri meg a váltás: a marsi csoportnak van több tartománya (több harc), a ruháikon kívül, amiket az emberek/martianok nem is használhatnak, mindenben megegyezik a két frakció - az expedíció az agyturkászabb, de náluk is volt már lézerpuskatűz általi komplett csapatvesztésem (vica versa).

    Ha nem használod ki a fajok előnyeit (szürke: agyturkálás, távoli gyógyítás, martian: csapatvédő "mágia"(blur) és láthatatlanná válás, regenerálódás és viszonylag jó ellenállás a lőfegyverekkel (pl. szörnyecskék sima és páncéltörő lőszereivel) és lézerekkel szemben), akkor lényegtelenek azok -> mindkét faj egyedei alacsony HP-l rendelkezők, így az adok-kapokra nem alkalmasak, csak a sunnyogóbb játékmenetet kedvelőknél - amit egy idő után elég nehéz eljátszani a szörnyecskék tömegrohamaival szemben, ott már csak a minél jobb páncél és a lehető legnagyobb sebzési ráta a lényeg/nyerő. (Van olyan mod, amiben szörnyecskéket tudunk klónozni, így ők is a csapatunk részei lehetnek, de szövetséget akkor sem lehet velük kötni.)

    A martian szövetséghez tudni kell velük beszélni, így előtte a 3 tárgyat (exkavátor állomások adják a küldetést, pár nappal a megépítésük után) és a belőlük "előjövő" többi kutatás sikeres befejezése után lehet - nem vok biztos benne, de lehet, hogy kell egy élő példány befogása is hozzá. Az ő "embereiket", ha már szövetségre léptünk velük, a szörnyecskéktől kell kiszabadítanunk - ha jól emlékszem 3-4 főt, fele K, fele T/K (itt is a T/K az értékesebb").

    Ha hadba óhajtunk lépni egy olyan frakcióval, aminek az "emberei" már nálunk vannak, akkor a T/K-ikat ültessük a tudósjárműbe és küldjük ki terepmunkálatokra őket, mert különben, a hadba lépés/szövetségbontás utáni napon, legkésőbb, lelécelnek - a sima K-kat nem tudjuk "megmenteni", ők mindenképp távoznak (ezek után az inaktív csapattagok között szerepelnek).

    A játék sikeres befejezéséhez minden idegen létformát ki kell irtanunk a Marson, amit 100%-ra kell terraformálnunk közben, kb. másfél évnyi időnk van erre, így előbb-utóbb minden szövetségünket fel fogjuk bontani. Amint eltűnik a Marsról az utolsó szürke és martian frakció is, akkor a még meglévő idegeneink végleg lelépnek tőlünk és onnantól csak az embereinkre hagyatkozhatunk - ezért is próbálom preferálni a humanoidokat és a robotjainkat, mert ők stabilan megmaradnak (kivéve Haraldot, de őhelyette jön a szuper jól fejlődő lánya).

    Tehát, összefoglalva, nem sok előnye van a szürke szövetségek váltásának, de a meglévőt sem túl jó ötlet felbontani, amíg nincs erőpáncél és gatling/antianyagpuska meg 2-4db, legalább 16. szintű robotunk, a 4 fegyverhelyes tornyokkal - addig is lekötik a szörnyecskéket. A martian szövetséghez túl sokat kell kutatni, azután hamar vége lesz - célszerű a terraformálási szintet még a kibékülés/szövetségkötés előtt 70% fölé tornázni, majd azt elfogadtatni velük, így nem bontják a már meglévő szövetséget ilyen "hülyeség" miatt. Mivel nem szabad erőforrást átadni a szövijeinknek, a cseretárgyak meg csak a kezdésnél jönnek jól (Reti lézerpuska és hozzá a tárak), így legfeljebb azért éri meg jóban lenni az idegenekkel, mert lehet egy-két, kispados kisegítőnk és addig sem minket támadnak.
    A legnagyobb ellenfeleink a szörnyecskék lesznek, nehéz fokozaton a martian robotok egyesített rohama sem leányálom egy szűk pályán ((lézer/)plazma/EM fegyverek talán csak itt kellenek), így ajánlatos ellenük gyúrni a legénységet és akkor nem lesz gond.