Aki integet, az búcsúzkodik. Aki fut, az sportol. Az utas az, aki vár a megállóban.
  • BenceYCE
    #133
    De látni kell a másik oldalt is. Imitt-amott találtam némi érdekességet.

    Pl. a 4. ponthoz...

    Érdekes dolog, hogy valóban vannak agresszíven vezető kolegák. Mi magunk sem szeretünk olyan buszon utazni amelyen a buszvezető gyors "megállózással" próbálja behozni a késést. Ez azt jelenti, hogy a forgalmi helyzet csak egy ok a késésre. De a késés miatt a következő megállóban egyre töb és több ember gyülemlik fel. Olyan emberek is akiket majd az utána haladó kolegának kellett volna elfuvaroznia. Csakhogy a több utas hosszabb megállózást jelent. És ezzel elindul a láncreakció amit vagy sikerül féken tartani vagy nem. Mivel mi emberek nem vagyunk egyformák és nem is lehet a különböző vérmérséklet miatt összehasonlítani a járművezetőket ezért előfordul akár olyan kolega is aki magasan tesz az előírt érkezési időpontra és tapossa mint állat. Természetesen van aki azért mert hosszabb várakozást szeretne a végállomáson de lehet, hogy csak így szereti. Viszont a statisztikák azt mutatják, hogy a 2005-ös évben jelentősen romlott az átlag és sokkal több személyi sérüléssel járó baleset következett be. Az okot megtalálták az új tipusú buszokban. Egyszerűen arról van szó, hogy az újabb buszok jelentősen jobb fékekkel vannak szerelve és ezek meg is állnak ha meg kell. És innentől érdekes képet kapunk. Hiszen annak a kollegának aki tapossa ha kell ha nem, annak rendesen kapaszkodnak az utasai. Míg a szolid vezetési stilust használó kolegáknál meglepetésszerűen hat a hirtelen fékezés és mivel rögzítetlen árut szállítunk az bizony el is dől. Ez az élet fintora. De van más oldala is a dolognak. Hiszen az a kolega aki megáll a hirtelen/szabálytalanul felbukkanó akadály előtt az elkerüli az ütközést. Mindez a helyszinen jó érzés. De lehet, hogy a következő megállóban már jön is előre az utas joggal(?) felháborodva, hogy megsérült. Ekkor már ki emlékszik rendszámra még ha le is olvasta? Tehát lehet, hogy a tapasztaltabb kolegák inkább nekivezetik a szabálytalankodónak a buszt, hogy az véletlenül se szökjön el és mári van kin elporolni a balhét. Hiszen a buszvezető elsősorban a saját utasaiért felel és csak azután a másik autóban ülő utasokért. (Őértük is csak közvetve.) Így az első eset egy sajáthibás baleset lesz míg az utóbbi már idegenhibás. Egészen másképp is értékelik ezt a cégnél. Ezek azok a dolgok amiket egy külső szemlélő nemigen érez át ha ilyen esettel találkozik.