• avman
    #11
    szimpatikus, h vki szereti az animét. ez jó pont nálam. ellenben miyazaki jelen esetben semmivel sem csinál többet, mint a klasszikus disney filmek. filmre (rajzolt képkockára) visz egy mesét. pont. talán ezért is vevő rá a nyugati kultúra, mert nagyjából az animekészítés valt diznije (még a klasszikus időkből). ne ettől várjuk már, h az anime világ a mennybe menjen...
    hülyeségnek tartom a nyugati világ így, meg úgy, csak a technikát veszi át, nem foglalkozik vele, nem terjeszti, blablabla. (hadd kérdezzem már meg, tudsz olyan animét, amit pár hónapon belül ne érnék el angol nyelven? najó, a gits 2nd seas. asszem még nem jött végig egészében dvd-n, angol hangsávval, és minha LMF sem régen fejezte volna be a fansubot)
    meg kéne nézni tán az animátrixot, például watabene 2 részt is jegyez. rákukkantani kicsit a stáblistára... arról nem is beszélve, ha gyk. szabad kezet kaptak anno... meg is látszik, milyen sztorikat hoztak ki abból a fos mátrix világból. csak kontrasztnak rögtön a vacsovszki testvérek jegyezte 2. reneszánsz ugyanonnan...
    másrészt a rihiröhi pixar filmekre beül egy felnőtt/ gyerek és mind2-en jól szórakoznak... az ugyan miért baj. az ázsia filmgyártás mára már számottevő tényező és a szerepe, súlya csak tovább fog nőni. ez a tendencia és főleg az internetnek köszönheti a nyugati világban ismertségét, elismertségét. talán ezért is nem nagyon hallani annyira a keleti stúdiók kontra p2p felhasználók éles ellentétéről (bár azért ott is támadják a filmkészítők, de azt hiszem jelenleg jóval többet használ, mint árt a fájlcsere az ázsiai filmeknek) és remélhetőleg a döglődő, vámpír hálivúd nem a keleti világ remake-jeivel fog újra feltámadni.