• Komolytalan
    #20
    Na apafej figyelj és tanulj:
    Ne személyeskedj olyannal akit nem ismersz, mert keményen melléfoghatsz. Életkorom 30 év minusz 4 hónap, szóval életem jelentős része nem fogyasztói társadalomban telt. Akkor is volt reklám (cipőt a cipőboltból, cascot akarok kötni), bár az tény hogy kevesebb volt és gagyibbak. Lényeg hogy meg is lett az eredménye annak a gazdasági modelnek (amit te is bőszen képviselsz): 20 milliárd USD államadósság, 40 év alatt 40 év technológiai lemaradás. Köszi, inkább maradnék a piacgazdaságnál, meg a rothadó kapitalizmusnál. Meg a reklámoknál, ha ezt is muszáj elfogadni.
    Asszem weboldalakról, meg azok finanszírozásáról is van némi lövésem, mert erősen a munkámhoz tartozik, gyakran kell tanácsot adnom a témában a megrendelőimnek. Ezért a "bamba fogyasztó" jelző megintcsak nem áll meg - 2. öngól, számolod?
    Az meg hogy miről szólt az internet az ugyanolyan szentimentális sz.rság mint az hogy "de a Rover milyen frankó autómárka volt 30 éve". Igen, akkor jó autókat gyártott, most meg csődbement, megvették a kínaiak. Az internet arra fejlődött, amerre fejlődhetett. Amelyik finanszírozási model megélt az megmaradt, a többi kihalt.
    Amiről te beszélsz, hogy minden termékről elsősorban white papereket (specifikáció, tények) tegyenek közzé, és az alapján döntsenek a vásárlók az a model nem volt életképes. Voltak cégek akik ezzel próbálkoztak (pl hardware gyártók), de egyszerűen nem ment, mert aki reklámot nyomott, azt jobban vitték. És ha ő reklámoz, akkor nekem is kell - ez így működik sajna. Jó bornak is kell a cégér, különben max ihatod a borod és kesereghetsz rajta hogy a kutya se veszi meg.
    Szeretnéd ha betiltanák a reklámokat - szerinted az internet elfogad egy ilyen korlátozást? Szerinted az ingyenes (reklámokból élő) internetes tartalmak finanszírozása hogyan lenne? Pay per view, esetleg a net szolgáltatás díjába beépítve, és abból látogatószám szerint folyósítva? Ki implementálja ezeket a technológiákat az oldalra (főként ki fizeti ki), ki auditálná (kiben lehetne megbízni egy sokmilliárdos üzletágban)? Szerinted a szexipuszipontkom meg egy manageroldal látogatója milyen arányban kellene részesüljön a látogatónkénti pénzből?
    A másik hogy az összehasonlító adatok hitlességéért ki felelne? Mert ugye az alapján akarsz vásárolni. Nem a reklám lenne hazugság, hanem a white paperek. Nagy fejlődés...
    Gondolkozz öreg, szállj magadba, mert akinek nagy a pofája, gyakran kevés az esze.