Csatti#16
Nem nézek reklámokat ha elkerülhetem, a túlzott reklámok miatt alig nézek TVt már évek óta. Viszont mint minden szolgáltatásért vmilyen módon fizetni kell. Az SG egy hírszolgáltatás, amiért azzal fizetsz, hogy bannerek vannak oldalt és felül. Blokkolhatod ezeket a reklámokat de ebben az esetben már csak élősködsz a szolgáltatáson. Szerinted egy ingyenesen olvasható Metro újság hogyan működik? OK, hirdetések garmadája van benne. De ki az aki elolvassa benne a hirdetéseket? Szerintem senki.
Ha senki sem olvassa el a hirdetéseket, elöbb vagy utóbb megszűnik a metro. A hirdetések hatékonysága pedig közvetett módon de ellenőrizhető. Alapvetően az új termékek bevezetésekor a kezdeti hónapokban való eladások megmutatják milyen hatékonyságúak voltak a reklámok. Annak az ismerete, hogy milyen médiában és mennyit költöttek a reklámra, pár ilyen termék reklámozása után már elég jó képet ad a reklám hatékonyságáról. Vagyis becsapnak minket. És becsapják azt is, akinek a termékét hirdetik, mert elhitetik velük azt, hogy nélkülük (a marketingesek nélkül) a termék nem lesz sikeres, és csak az ő tevékenységük által lesz jól eladható a termék.
A probléma az, hogy igazuk van. Nélkülük nem lehet eladni egy terméket. Ha a vásárló nem tudja, hogy egy adott termék létezik, akkor nem tudja azt sem, hogy akarja-e vagy sem. A reklám egyben persze befolyásolni is próbálja a lehetséges vásárlót, hogy az adott cucc tényleg milyen menő és neki pont az övék kell, dehát ez természetes, ha technikai adatok is érdekelnek akkor már nézz is utána. És ez minden termékre igaz, legyen az vmilyen tömegcikk mint pl egy mosópor, vagy vmilyen speciális ipari szenzor. A tömegcikkeket tömegeknek szóló médiákban kell hirdetni mint pl. TV, rádió, általános hírportálok. A speciálisabb dolgokat pedig célzottan szakújságokban vagy a speciális területtel foglalkozó webhelyeken.