• Tuvok #204
    Hát sajna nagyon nem vagyok jártas a dologban, de a gyanúm akkor is az, hogy lévén a villamosmozdony lelke a főtrafó (ebből kapja a feszültséget az egyenirányítás a vontatómotorokhoz, a fűtésrendszer a maga 1500 voltját, a fékrendszer, a világítás a három fázist előállító gerjesztőtekercshez, a mezőcsillapítás, a segédtrafók, símítók, ésatöbbi fő rendszer), és ennek (egy fázis lévén) kell hogy legyen valami olyan leválasztása, vagy akkármilyen megoldása amitől egyben a mozdonynak párhuzamos leválasztást fog eredményezni a felsővezetékről, azaz két azonos fázison levő mozdony főáramköre között lesz egy leválasztás, ami az közös azonos feszültségkialakulást okozza .

    Íme az ábra a V63 főáramköréről (a 250kV senkit ne ijesszen meg, elb.szta aki írta ...)
    Nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy ha ez a megoldás valóban, akkor ezért vagy a 6-os, vagy a 8-as áramváltó tekercs a felelős, de az is lehet, hogy nem . :) Még a 24-es áramváltók is lehetneknének, de ahogy kinézem azok a hídban levő 1-1 tirisztor gyújtását végzik, szóval elválasztó szerepük nincs .
    Most bennem is felmerült a kérdés, és nem hagy nyugodni, hogy miként oldják ezt meg, de zalkatni fogom az mv. ismerőseim a kérdéssel ...