• Petka
    #181
    Szili... Ha nagyobb lenne a kép, ez lenne a hátterem :)


    Ja és csak neked sz4bolcs :D :

    A V43 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú villamos mozdony sorozat. A magyar ipar 1960-ban megvásárolta egy szilícium egyenirányítós mozdony licencét a nyolc gyárat tömörítő "50 periódusú vasút villamosítás fejlesztésére alakult nyugati munkaközösség"-től. Az első hét mozdonyt a licenc adó munkaközösség készítette, az 1008 pályaszámú mozdony már itthon készült. A mozdonyok elektronikus részét a Ganz Villamossági Gyár, járműszerkezeti részeit a Ganz-Mávag gyártotta. 1963 és 1982 között összesen 379 mozdonyt állítottak üzembe. Az utolsónak készült mozdony az 1379 pályaszámú. Érdekessége a sorozatnak, hogy az első mozdonyok az akkor még 16000 volt feszültséggel villamosított Budapest-Hegyeshalom vonalra átkapcsolóval rendelkeztek. A sorozatból 15 - korábban MÁV mozdonyt - a GySEV üzemeltet.


    A mozdony főbb adatai:

    tengelyelrendezés: B' B'
    hossza ütközők közt: 15700 mm
    szolgálati tömeg: 80 to
    teljesítmény: 2200 kW
    névleges feszültség: 25 000 V 50 Hz
    engedélyezett sebesség: 130 km/h