• [NST]Cifu
    #36
    Igaz, én a butan féle járművekre gondoltam itt, ill. az ő filozófiáját követőekre, amik ugye erősen más szellemet követnek a fejlesztésben mint a nasa, és erről megy itt a vita, ezt akarjuk (valamiért) összehasonítani, pedig nagyon nem kéne.

    Hidd el, hogy az SSO semmivel sem volt rosszabb e téren, mint anno a Mercury űrhajó. :)

    Az SST esetén pedig muszáj lesz alkotniuk valamit a Scaled Composites csapatának, hiszen azzal ők is tisztában vannak, hogy a kockázatott a lehető legminimálisabbra kell csökkenteniük.

    és butan ezeket fikázta nagyképűen, hogy ő milyen ügyes, mert tizedannyi pénzből épített (századannyira bonyolult és használható járművet)

    Rutan a NASA hozzáállását kritizálja, egyfelől a külső civil kezdeményezések figyelmen kívűl hagyásával (pl. indítóállások, kisérleti és tesztberendezések, stb. megosztásával egyfelől bevételhez juthatna, másfelől ő is profitálhatna ha valaki pl. egy életképes megoldással rukkol elő), másfelől a jelenlegi STS és CEV programokhoz való viszonyulásával (ez megint érthető, az STS program túlságosan is költséges, de ahelyett, hogy erre keresnének megoldást, a "biztonságot mindenek felett" szajkózzák görcsösen).

    Tehát ez esetben az, amit Rutan állít (szerintem) helyénálló. Persze némi nagyképűség van benne, de messze nem olyan szintű, amitől ki kellene verje az emberben a biztosítékot...

    Nekem mindegy, de ha ez semmit nem jelent (amit azért erősen kétlek, főleg 100-as nagyságrendű bevetés statisztikái esetén), akkor ne gondoljunk már komolyan, hogy "gyakorlatilag a NASA sem tud többet felmutatni biztonság terén, mint Rutan... "

    Az adott mondat arra vonatkozik, hogy sem Rutan, sem a NASA nem tudja garantálni a 100%-os biztonságot. A világűrbe feljutni veszélyes és kockázatos, ezzel pedig tisztában van Rutan és a NASA is. Ezért emlegettem az adott idézetett, amire ez a válasz ment. A NASA nem valószinű, hogy elverné Rutanékon a port, ha Rutan egy szub-orbitális űrhajója adott esetben felrobbanna. Ők is tisztában vannak a kockázattal, és azzal, hogy ezzel együtt kell (vagy lehet) élni.

    Szerintem ez igenis jelent valamit, butan a saját technológiájával és "filozófiájával", költségvetésével az életben nem fogja elérni azt amit a nasa 40 évvel ezelőtt elért.

    Nem értek egyett. Kétségkívűl két különböző világ, de Rutan (és azok, akik e téren a konkurensei) kétségkívűl nagy fába vágták a fejszéjüket, hiszen minimális mennyiségű emberrel (a Mercury-Atlas esetén csak a rakétahajtóműveken több mérnök dolgozott, mint amennyi a Scaled Composites teljes alkalmazottainak a száma...), katasztrófálisan kevés pénzből próbálnak meg elérni valamit, amire eddig csak a hatalmas költségvetésű, nagy koponyákat foglalkoztató állami űrkutatási hivatalok voltak képesek.

    Ő azt érheti el, hogy unatkozó milliomosok replülhetnek és zuhanhatnak egy nagyot tizedannyiból mint a nasa-nal

    Ezzel tud pénzt szerezni a további kutatásokra. Ráadásul Rutan még szerencsés, hogy Richard Branson "felkarolta" a Virgin Galacticcal az SST programot, hiszen e nélkül valószinüleg partravetett hal lenne, és vele együtt az egész civil működtetésű emberes űrutazás megvalósítása is. Nem tolonganak a befektetők, tehát onnan kell pénzt szerezni, ahonnan csak lehet...

    Ezen a portálon, ebben a témában az vagy és kész, tehát olyan válaszokat is várunk :)

    Értettem, kérek engedélyt meghunyászkodni. :D