Equ#32
"Attól tartok te valamit most nagyon keversz."
Igaz, én a butan féle járművekre gondoltam itt, ill. az ő filozófiáját követőekre, amik ugye erősen más szellemet követnek a fejlesztésben mint a nasa, és erről megy itt a vita, ezt akarjuk (valamiért) összehasonítani, pedig nagyon nem kéne.
"Nem csak a NASA, de az oroszok, az európaiak, de még a japánok is elég sok kisérletett végeztek a hőskorszakban és végeznek ma is."
Ez nálam ugyanaz. Itt is a filozófia különbözik. Ezek mind komoly állami finanszírozott, "drága", "pazarló" missziók - élükön a nasa-val, de ez most mindegy - és butan ezeket fikázta nagyképűen, hogy ő milyen ügyes, mert tizedannyi pénzből épített (századannyira bonyolult és használható járművet). És ezeknek a "pazarló", "lomha" szervezeteknek az eredményei miatt van ő most ahol, ezt nem kéne elfeledni, főleg nem elhinni, hogy ezek nélkül ő bármi komoly fejlődést el fog érni...
"Ugyanakkor megjegyezném, hogy balesetek mindkét rendszernél előfordulhatnak, tehát messzemenő következtetéseket levonni ebből nem lehet..."
Nekem mindegy, de ha ez semmit nem jelent (amit azért erősen kétlek, főleg 100-as nagyságrendű bevetés statisztikái esetén), akkor ne gondoljunk már komolyan, hogy "gyakorlatilag a NASA sem tud többet felmutatni biztonság terén, mint Rutan... "
Szerintem ez igenis jelent valamit, butan a saját technológiájával és "filozófiájával", költségvetésével az életben nem fogja elérni azt amit a nasa 40 évvel ezelőtt elért. Ő azt érheti el, hogy unatkozó milliomosok replülhetnek és zuhanhatnak egy nagyot tizedannyiból mint a nasa-nal, de ne említsük már ezt egy lapon se azzal amit a nasa elért embermissziókkal kapcsolatban az elmúlt 40-50 évben...
"Egyébként sose állítottam magamról, hogy komoly szakértő lennék, és nem is tartom magamat annak. "
Ezen a portálon, ebben a témában az vagy és kész, tehát olyan válaszokat is várunk :)