#26
"Okos oktatók, okos embereket okos dolgokra tanítanak. Csak a munkaerőpiacon a technológiai ismeret értéke legfeljebb 3% és pokolian rossz, ha valaki azt hiszi hogy ez a 90% és a maradék párat meg a gyerek majd összeszedi valahonnan. Ezt a magyar oktatáspolitika nem ismeri fel, az amerikai meg igen. Lehet, hogy nem olyan jók szakmai ismeretek terén az USA egyetemeiről kikerülők, de tudnak csapatban dolgozni. Az nem esti mese, hogy hazánk és az USA GDP-je között van egy hatszoros szorzó. A gyerek, aki ott elvégzi az egyetemet, az lényegesen jobban tud dolgozni, attól függetlenül, hogy nem tud fejben differenciálni. A lényeg, hogy legyen együttműködési képessége és ne azon járjon folyamatosan az esze, hogy szúrjon ki a másikkal és hogy verje át a főnökét.
SG: Fiatalok, akik itthon ezeket az értékeket, különbségeket felismerik igen gyakran nyugatra vándorolnak dolgozni. " - ez annyira így van, hogy félelmetes. és igenis az együttműködési készséget még akár egyetemeken-főiskolákon is lehetne tanítani, csak mégse. és egy csomó minden van az élet sok területén amit lehetne, csak aztán mégse. (nagyon egyszerű példa, felénk parkolócédulával lehet parkolni, de 5 év után se ismeri meg ugyanazt az autót ugyanaz a parkolóőr ha véletlen valami egyszer eltakarja a cetlit, fogalma sincs milyen rendszám parkolhat ott, sőt a központ is kiküldi a lakcímre a bírságot, holott a kocsihoz (és adott lakcímen mindhez) be van fizetve az éves parkolóbérlet, de ez csak egy példa, lehetne tonnaszám)