Caro#88
Te tudsz néhány dolgot, de nem érted az összeset.
Na figyelj:
Kiáramló gáz: legyen 1 kg/s
gázhőmérséklet: T K
nyomás: p=nRT/V
n, R és V jelen esetben állandó, mert a belső térfogat állandó, a rakéta pedig pont annyi hajtóanyagot lök ki, amennyi belemegy a tartályból.
Ebből következik, hogy p egyenesen arányos T-vel.
A rakéta tolóerőképlete:
F=A*p(rel)+(m/t)*v
A állandó, p T-től függ. v is T től függ, és m állandó.
Ebből az következik, hogy csak a gáz hőmérséklete számít a tolóerő meghatározásánál.
Mindegy mivel éred el.
Tehát ha kitágítod a hidrogént és lehűtöd, akkor semmit nem érsz el.
Azért jobb a nukleáris meghajtás, mint a sima rakéta, mert lehet, hogy akkora hőmérséklet, viszont lehet tiszta hidrogént használni, nem kell hozzá 8x akkora tömegű oxigén.
Másik:kit érdekel a hidrogén sűrűsége? A légellenállás számít, hosszú rakétát kell építeni, hogy kicsi legyen a merőleges felület. A tömeg a lényeg. Egyáltalán nem lesz nehéz tőle. Az üzemanyagtartály a legkisebb súly.
A 40 éves Saturn V első fokozatának adatai:
Weight (loaded):5017000 lbs
Weight (dry): 289900 lbs
20-ad része a tartály az üzemanyag tömegének!