• Caro
    #88
    Te tudsz néhány dolgot, de nem érted az összeset.
    Na figyelj:
    Kiáramló gáz: legyen 1 kg/s
    gázhőmérséklet: T K
    nyomás: p=nRT/V
    n, R és V jelen esetben állandó, mert a belső térfogat állandó, a rakéta pedig pont annyi hajtóanyagot lök ki, amennyi belemegy a tartályból.
    Ebből következik, hogy p egyenesen arányos T-vel.
    A rakéta tolóerőképlete:
    F=A*p(rel)+(m/t)*v
    A állandó, p T-től függ. v is T től függ, és m állandó.
    Ebből az következik, hogy csak a gáz hőmérséklete számít a tolóerő meghatározásánál.
    Mindegy mivel éred el.
    Tehát ha kitágítod a hidrogént és lehűtöd, akkor semmit nem érsz el.
    Azért jobb a nukleáris meghajtás, mint a sima rakéta, mert lehet, hogy akkora hőmérséklet, viszont lehet tiszta hidrogént használni, nem kell hozzá 8x akkora tömegű oxigén.
    Másik:kit érdekel a hidrogén sűrűsége? A légellenállás számít, hosszú rakétát kell építeni, hogy kicsi legyen a merőleges felület. A tömeg a lényeg. Egyáltalán nem lesz nehéz tőle. Az üzemanyagtartály a legkisebb súly.
    A 40 éves Saturn V első fokozatának adatai:
    Weight (loaded):5017000 lbs
    Weight (dry): 289900 lbs
    20-ad része a tartály az üzemanyag tömegének!