• pemga
    #161
    Eddigi tapasztalataim alapján a levlisták inkább adják a komolyabb "supportot", mint a fizetősek, de ez egyéni meglátás. Mindenesetre engem az ideg szokott borzolni, a "fogadtuk a kérését, kérem várjon" jellegű levelektől :). De mondom ez már túlmutat a linuxon, az "csak" egy példányosítása a community based "support"-nak :). Mit értesz tájékoztatás alatt? Számomra (definíció szinten) a tájokoztatás egyirányú kommunikáció, amikoris egyvalaki _közöl_ valamit sok valakivel, és nagy ívben nem érdekli mit válaszolnak rá. :) (ld. sajtótájékoztató, vagy "tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy...") Szóval számodra mit jelent a tájékoztatás? :). Nem lovagolok, tényleg nem értem hogy jött össze neked ez a két fogalom...

    Tévedsz, most kifejezetten nem a zárt rendszerű fejlesztést hasonlítottam össze a nyílttal, hanem a community-based supportot a fizetett hotline-al, mivel Te azt húztad elő. (Ha a rendszert hasonlítanám össze azt mondtam volna, hogy a hibákat mi kijavítottuk kézzel, és nem vártunk volna heteket amíg ők kegyeskednek megoldani). És nem, nem csak a programozói lehetőségekről beszélek (developer's guide), hanem a hibajavításról IS (bugtraq).

    De valóban ez elég meddő dolog, mivel kb 95%-a fejlesztéseknek nem nyíltpiaci, hanem egyedi :). (Ez Raymond, de amennyire én látom, igaza van.)