BlackRose#128
"Meg olyanról sem hallottam, hogy vettem egy alufelnit, de az autó addig nem volt hajlandó megmozdulni, amíg 100 000-et nem perkáltam ki az autógyárnak is, hogy olyan OS-t adjon amibe meg van ez a licensz!
Márpedig a starter edísön korlátozásai kb ilyenek!!!!"
na most ezzel nem tudok egyetérteni. A Starter Edition egy vásárlócsoportot céloz, akinek ezek a tulajdonságok elegendőek és nem fizetnének többet azért ami nélkül élni tudnak. Ja tudom, hogy ezt nehéz elfogadni egy free software szempontból, ahol elfogadott, hogy free és max egyidőben, de egy fizetős rendszernél ez normális dolog. Tehát senki sem kényszerít rá, hogy megvedd, ha nem találod megfelelőnek, ha pl. a Windows úton akarsz járni és az XP Pro specialitásaira nincs szükséged akkor veszel XP Home-t, ha erre sincs szükséged, mert pl. gyenge non-technical böngészésre, levélírásra és semmi másra nem használod a gépedet akkor a Starter is megfelelhet mert olcsó, nem akarod kidobni az ablakon a pénzedet, de pl. túlzottan komplikált rendszerrel sem akarsz megbirkózni (tudom, hogy ezt nekünk technikai őrülteknek nehéz elfogadni, de sok ilyen felhasználó van). Ezt nevezik a piac feldarabolására és optimális kihasználására. De hadd jöjjek egy érdekes peldával, mondjuk rá az Apple iPod, van belőlle nagy, ezt a piac egy része nem veszi meg, mert pl. drágának tartja... jött az Apple és kidobta az iPod mini-t, na most ez van akinek kevés (azok veszik az iPod-ot), van akinek megfelelő (az Apple ezt a piaci szegmenset is bekebelezte), de van akinek még ez is sok, na most miért ne vennénk el ezektől is pénz és adnánk nekik olyan terméket amivel meglesznek elégedve és hajlandoak megfizetni, na most jött az a legkisebb a kijelző nélküli iPod (meglehetőssen feature csonkított), és ez a piac is megvan hódítva, akkor az Apple észrevette, hogy van még egy piaci szegmens ami kimaradt és kihozta az iPod nano-t... érted, behálózta az egész piacot a fizetőképesség és featureéhség fügvényében... na a Microsoft is ezt teszi a Windowsal, rájöttek, hogy van egy piaci szegmens amely megvenné az olcsóbb és feature csonkított OS-t, de nem veszi meg a Home-t... és ezt a piacot célba vették. Ez tiszta gazdasági lépés volt.