• FTeR
    #19
    nem igaz, h nem látod mi a különbség egy bnet vagy egy mmo között.
    előbbinél egyszer elkészűl a játék (ez a kölcség bejön az eladásokbol), aztán felállítanak pár szerverparkot (3mat USA/EU/Azsia) és kész. Néha patchelgetik. esetleg 2 évenként kiadnak egy kiegészítőt.
    utóbbinál már eleve több a fejlesztés, de fogjuk rá hogy az is bejön az eladásokból. felállítják a szerverparkokat (összehasonlíthatatlanúl nagyobb mint a másik - 1 relmnek 3000 játékost kell elviselnie és van 100 akarhány relm), kellenek emberek akik folyamatosan figyelik a játékot (GM - Game Master), foglalkoznak velük (egyfajta egésznapos support). Kellenek QT (quest master) akik folyamtosan találják ki a játék újabb és újabb részeit (ez olyan mintah sc-hez nagyüzemben gyártanák a sztorival rendelkező pályákat, csak sokkal nagyobb munka). Közben az eredeti csapat már a kiegészítőn dolgozik, mert mmo(rpg)-nek folyamatosan bővűlnie, változnia kell. folyamatosan kerűlnek a játékba új részek és ugyan ilyen ütemben esnek ki a régiek.
    a sever fenntartási költségeit ne is említsük.

    hagyományos játékoknál a játék kiadása után véget ér a munka, mindenki mehet mással foglakozni, egy mmo-nál csak ekkor kezdődik.

    nem a wow az első mmo és eddig csak a guild wars nem havi díjas, de annál meg minden patchért külön kell fizetni (ráadásúl nem is igazi mmorpg).