Savage 2: A Tortured Soul
  • Filder
    #250
    Szia!

    Először is köszöntelek ennek a méltatalanul mellőzött rétegjátéknak a magyar játékosai között.

    Néhány mondatban áttekintést adni bajos, de igyekszem (vki velem párhuzamosan lehet, hogy szintén körmöl, s a két szövegből már lehet valamiféle képed).
    Hm, igen, érdemes ezt a fórumot is végignézned, szoktunk magáról a játékról is beszélgetni. :)

    Ez a játék nem szerepjáték, inkább egy fps nézetű közelharci játék. Ez persze erős egyszerűsítés, de a honlap képei alapján ez látszik.

    Az alaptörténet szerint (merthogy ilyen is van) a zsoldosok (human oldal) küzdenek a szörnyek (beast oldal) ellen. A kerettörténet persze sokkal árnyaltabb.

    (megj. Közben meg 1420 forintra esett az OTP részvény. Nagy szívás.)

    Tehát alapból két csapatból választhatsz. Döntésed csak egy-egy meccsre szól, nincs kötöttség. Tehát az egyik meccsen lehetsz human, a következőn beast.

    A két csapatot, hogy egy kicsit csavarjak a dolgon, egy-egy parancsnok irányítja. Ő rts-ként látja, játsza a játékot. (A commandert nem a csapattagok választják, azt a szerepet egyszerűen valaki "felveszi".)

    Talán 10-12 térkép van, s ezek rögzített sorrendben követik egymást, tehát ha lezajlott egy meccs, a szerveren jön egy másik pálya a következő játékhoz.

    Elméletileg bármikor ki és be lehet lépni egy meccsbe. (Azt a szerver mellett látod, hogy van-e üres hely.

    (Kezdek belezavarodni.;>)

    A választható kasztok:
    Mivel nem egy rpg típusu játék, ugyan vannak kasztok, de ezeknek nincs most különös szerepe. Te magad döntöd el, hogy éppen melyik karakterrel akarsz játszani, s bizonyos feltételek teljesülése esetén gyakorlatilag bármi lehetsz a meccsen. Igen, egy meccsen belül is tudsz - nevezzük úgy - kasztot váltani. (Csak ezért írtam, hogy a kasztoknak nincs különös szerepe, mert egyébként a győztes stratégiában van.)

    A játék gyakorló része a human oldalt mutatja be, ezért én is az ottani egységeket sorolom fel.

    journeyman (alap) - fő profilja az építés, javítás, közeharcra kevéssé alkalmas
    marksman, vagy scout (alap) - felderítő, szabotőr, a leggyorsabb egység, gyenge a páncélja, de ügyes játékossal halálos
    savage (alap) - közelharci egység, kicsit lomha, de erős, és jól sebez
    legionnaire - nehézpáncélos, "elpusztíthatalan" tank egység
    chaplain - a gyógyító, gyenge mint a harmat, de néhányan harcolnak vele (a nyavalyáért nem gyógyítanak inkább), fel is tudja éleszteni a szövetségeseket, jó figura
    steambuchet - katapult, épületek ellen prima, de kell hozzá a gyalogság megvédeni, lomha, körülményesen mozog
    battering ram - faltörőkos, jellemzői mint az előbb, kivéve, hogy el kell vele jutni a falig (ezt már tényleg csak a meccs vége felé érdemes választani)

    Az alap mgjegyzés arra utal, hogy a meccs kezdetekor is már választható ingyenes katona. (A többihez bizonyos épületek felépítése szükséges, s általában egy kis aranyat is kell fizetned. Forintot nem fogadnak el.:()

    Minden meccsen gyűjtöd a tapasztalati pontokat, s szinteket lépsz. Ekkor a négy alaptulajdonságodat tudod javítani a kapott skill pontokkal.
    A játék sajátossága, hogy ezek a skillpontok minden meccs végén törlődnek, tehát a következő meccs elején mindenki mindent elölről kezd.

    Bocs kicsit hosszú, s még rengeteg dolog lenne, ezért most abbahagyom.

    Gyakorolj, és nyugodtan kérdezz itt.
    A többiek véleményével, tanácsaival kiegészítve az enyémet teljes képet kaphatsz.

    Persze a legfontosabb, hogy játsz, és a kezdőknek való szerveren. (Előtte pedig játszd végig az oktatórészt.)

    Uff, én beszéltem (sokat)