• NEXUS6
    #15
    "sok másra is képesek a számítógépek, amit az ember évekig tanul. Ezen kívül kerékkel könnyebb közlekedni, mint lábbal."

    Persze ha a készítők tudják, hogy pl az ember hogyan tanul járni különböző talajaon, lépcsőn, emelkedőn, lejtőn, akkor ezt be lehet írni a programpa, és akkor télleg nem kell 3-4 év.
    De szerintem ezt a készítők sem tudják.
    A természetnek is kellett vagy 1 milliárd év amíg a férgek után kitalálta az ízeltlábúakat.
    A giliszta sokáíg űber volt mert nem tud elesni;)
    Amúgy egy kerekes járgánynak ha pl a hasa fennakad egy köben, akkor annyi, tengelymagasságánál nagyobb lépcsőre nem tud felmenni stb.
    Akkor már inkább lánctalp.
    De a láb akkor is űberfaszább, egyszerűen áttudja lépni az akadályokat!!!!

    "Nem jó. A lényeg itt pont az, ami az ilyen felvételeken nem látszik. A terep olyan részleteit is figyelembe kell venni, ami messze túl van a műholdképek felbontásán."
    Na azért azok az 5-10 cm-es felbontású térképek szerintem csak elég pontosak. Ami egy 10 cm es kövön nem tud átmenni az ne is induljon neki!

    "Ráadásul a terep változhat, új akadályok jöhetnek létre, és még a többi jármű is útban lehet."
    Erről az jut eszembe amikor tereptan foglalkozáson 1951-es térképekkel kelett navigálni;)
    Szerintem azért az USA-nak van a legnagyobb felderítő kapacitása. Ha a DARPA útján kérnek (és kaphatnak) egy max pár napos térképet, az akkor ott lesz!
    Ha meg egy jármű utban van akkor 5 méterrel odébb megy. Már az elemes holdjáróm is ki tudott kerülni dolgokat, pedig annak semmi agya nem volt!

    "Az ilyen problémák megoldása egyszerűnek tűnhet, de valójában rengeteg részletkérdés bizonyul nagyon bonyolultnak."
    Bonyolult ha elbonyolítjuk!

    Persze az okoskodásom nem igaz, ha a versenykiírásban benne van hogy mesterséges intelligenciával, meg érzékelőkkel kell a dolgot megoldani.