• LaszloLedzenyi
    #10594
    ezt a leírást Kiss Norbert csinálta, nagyon hasznos volt számomra, remélem segít neked is


    Tök egyszerű amit én csinálok az alap setuppal. Nem felvágni akarok, semmi ilyesmi, de tegnap az 550-el az első mért köröm 2.06.1 volt, ami már nem alap setup, de a következők, amiket minden alap setuppal megcsinálok minden autónál, kivéve amikor külön kitérek egyes autókra, de az alap setupok nyilván tipusonként különbözőek, de jó irányban.

    1-es képen:
    - Gumik, soft-soft
    - Benzin nyilván kevés, felvezető plusz 1-2 gyors körre való adagot
    - Fék 1%-al előrébb a gyárihoz képest
    - Duct 2
    - Rev limitert felnyomom maxra, de ennek ellenére nem minden autót érdemes kiforgatni teljesen, szóval figyelni a kilométerórát, meg hang alapján hogy kábé mikor kell váltani hogy a legjobban gyorsuljon.
    - Motor hűtés: kérlek benneteket hogy normális időben is 3 legyen, nagy melegben pedig még több hogy ne füstöljünk, mert tök zavaró, és nem is gyorsít semmit se. Én mindig úgy állítom hogy sose füstöljek még edzés alatt se.
    - Váltó: 1-es a pálya leglassabb kanyarjához, hogy gázra ne azonnal, de elég hamar harapjon a kocsi, 6. a leghosszabb egyeneshez, a többi fokozat pedig ezek kőzé a lehető legegyenletesebben elosztva. Van néhány autó ahol nem engedi túl finoman állítani a fokozatokat, azokat elég szopás beállítani.
    - Difi: power 50%-re minden autónál, coast 550-né 30-35%, többi autónál ahogy egyre farnehezebb az autó, úgy kell növelni fokozatosan a coastot, tehát pl, Corvette, 575: 40%, Maserati, Saleen, Lambo: 50% körül, Porschék 55% vagy akár több.
    Amúgy ez a coast beállítás talán az amit a legjobban személyre kell szabni, dehát ezzel érdemes variálni hogy kényelmes és stabil autót kapjon mindenki magának. Coast tehát a fékezés közbeni bekanyarodásnál befolyásolja az autót, ha csökkented a %-ot az autó egyre túlkormányzottabb lesz, esetleg hirtelen keresztbe is állhat, ha növeled a %-ot egyre stabilabb lesz. Nyilván inkább lefele kell tendálni, amit még biztonságosan el tud vezetni az ember.
    Preload szintén hasonló dolgot csinál, mint a coast, csak a fék felengedése és a gáz fokozatos visszanyomása között érezteti hatását dehát már egy kicsit inkább a kanyar közepe felé való viselkedés finomításában segít.. Kisebb szám szintén túlkormányzottabb, nagyobb alulkormányzottabb.

    2-es kép
    - Guminyomásokat hagyom alapon
    - Gátlóknál elől mind a fast és a slow reboundot a hozzá tartozó compression szám kétszereésre állítom, hátul marad alapon.
    - Dőlések: elől minden esetben max -4.5, hátul növelnem -0.5 fokkal legalább.
    Plusz hátsó dőlés szintén a beforduláskor való stabilitást segíti, de ezzel nem érdemes túl nagyra menni, mert akkor meg a kigyorsítás lesz nehezkes.
    - Caster (ez az utánfutás) alap
    - Rugók minden esetben a legpuhább amit enged, elől és hátul is. Kivétel ez alól pont Spa ahol két fontos kanyarban is leér az autó alja dehát érdemes 1-2kattintással keményebbel menni elől, és ha alulkormányzott az autónk egyébként, akkor hátul is.
    - Hasmagasságok elől 5.0-5.5 hátul mindig 1.5-el magasabb. Ez alól szintén kivétel spa, ahol 6.0-6.5 szükséges.
    - Antirollok a farnehéz autóknál nagyjából jók az alapok. Kevésbé farnehezeknél érdemes csökkenteni az elsőt kapásból 2-3 kattintással.
    - Szárny: ahogy mondták fentebb Monza és Enna kivételével elől 2, hátul pedig érdemes a kisebb felé tendálni, amit még az ember tud kezelni. Elsőre nem érdemes hozzányulni.
    - Toe: alap -0.10 és 0.10 jó mindig.