• SaGa
    #565
    Egyébként nekem az a szerkezet vált be, hogy megcsinálom a már említett 30x5-ös négyszöget utakból. Az utak belső fele mellé 2 mező szélesen rakom a lakóházakat, a középső sáv kimarad. ide később lehet rakni parkokat, fákat, illetve ha megnő a terület értéke, szabadon bővülhetnek a házak.

    A két rövid oldalon (kívül)lerakom a kis épületeket (rendőr, tűzoltó, fodrász, ilyesmik, úgy, hogy egy átló két végébe kerülnek az azonos típusú épületek. A hosszú oldalak mellé, megintcsak kívülre, szintén egy átló két végébe 1-1 kút, 1-1 piac, stb... Így a hosszú oldalak mentén végigmennek az árusok.
    A kereszteződéseknél mindig azonos sorrendben fordulnak be, így a kereszteződések lehetőleg minimális számban legyenek a lakóterületen.

    A templomok a rövid oldalakon, a kis épületek túloldalára kerülnek, a hosszú utakat kitolom addig, hogy ezeket is bekösse. Ha fejlődik a város és van hely, a templom túloldalán lerakok egy hasonló blokkot...

    Az ipari területek szintén ilyen hosszú sávokba kerülnek, párhuzamosan a lakóépületekkel, de legalább 2 mezőt szabadon hagyok a korábbi épületek és ezek között, hogy majd lehessen fákat ültetni az elválasztósávba...

    persze vannak területek, ahol ez nem ilyen egyszerű, mert vagy kis szigetekre oszlik, vagy rengeteg szikla van, ami tördeli a felületet, de amennyire lehet, igyekszem ezeket az elveket betartani.

    Száraz, sivatagos területen rengeteg tűzoltó kell....

    Valamelyik verziótól voltak útzárak (nem emlékszem, hogy a IV-ben vannak-e). Ezek arra jók, hogy a jövő-menő árusokat, szinészeket, paopkat visszafordítsák. A céllal közlekedők (áruszállító, munkába menő polgár, stb) megkerülik, de a "lefedettséget" adó sétálók nem mennek át rajtuk. Ezekkel jól fel lehet osztani a területeket. Ha nincs ilyen, akkor az utak - jól megtervezett - megszakítása is tud segíteni...