• dez
    #103
    Mármint a 100Hz-esekre gondolsz? (Az 50Hz-esekben analóg feldolgozás van.) Nem hinném. 256 szín az borzasztó kevés lenne. Esetleg RGB, vagy YUV csatornánként 8 bit, esetleg 6 bit + dither. YUV-nél [világosság + 2 színdifferencia] néha az U-t és V-t kevesebb biten tárolják, és/vagy kisebb felbontással, mint az Y-t - de összesen mindenképp jóval több, mint 8 bit. Az legelterjedtebb megoldás digitális videofeldolgozásban a "4:2:2", ami azt jelenti, hogy pixelenként 16 bitből 8 bit az Y, és 8 bit az U és V is, de azok egymást váltva vannak tárolva, tehát [YU][YV][YU][YV]... De előfordul olyan is, hogy magát a videojelet tárolják el 10-12-16 biten - hogy ilyenkor hány szín lesz a végén, azt nem könnyű kiszámolni, de elég sok.