• pipaxy
    #302
    Na, ez már jobban hangzik.

    Na látod, ezért mondtam én, hogy ha lenne megfelelő energiatároló akkor a szélerőművekkel akár ki lehetne váltani az összes szennyező energiaforrást.

    A hagyományos motorok teljesítménye nem elég a nagy hajókhoz. Fúziós reaktorral lényegesen több energiát lehet előállítani kisebb méretben. Tehát a hajók gyorsabbak lehetnek, és a kapacitásuk is nő, mert kevesebb üzemanyagot és kisebb motort kell szállítaniuk.

    Ez nem indok a fúzió hajóknál történő alkalmazására. Ha a hajót fúzió táplálja, akkor mindenképpen szükség van gőzturbinára, amely ügye a hőenergiából mechanikait csinál. A gőzturbina pedig nem kisebb, mint egy hasonló teljesítményű gázturbina. A gázturbinához csak az üzemanyagot, meg a levegőt kell bevezetni, míg a gőzturbinához kell még hőcserélő, kondenzátor, tápszivattyú… Ohh, épp hogy fúzióval lenne nagyobb a motor, függetlenül a reaktor fizikai kiterjedésétől.

    Végülis pont erről beszélünk már egy ideje. Én nem látom ennek elvi akadályát. Bár az űrhajókra talán még a fúziónál is több kakaó kell.

    Hmm. Elvi akadályát végül is én se látom, de ez mit sem számít. A valóság az, hogy a világban szinte semmi sem az elvi határán dolgozik, minden berendezésünk jobb lehetne, ha nem szólna bele a közgazdaság, a gazdaságosság. Mint már mondtam ELVILEG szükség sincs a fúzióra, sem az atomenergiára (kivéve a mobil alkalmazások) hiszen megújulókkal minden megoldható.

    Amúgy a fúzió esetleges mobil alkalmazásánál van egy nagy gyakorlati probléma. A fúzió begyújtásához sok energia kell. Na most egy űrhajónál ez elég nagy gond, hogy honnan szedje ezt az energiát. A fissziónál meg elegendő csak kihúzni a szabályzórudakat…