\"A repülés: álmunk, szerelmünk, életünk, emlékünk.\"


\"Mindannyiunk




Vitorlázó repüléssel foglalkozó oldalak:


Vitorlázórepülés.hu | Magyar Vitorlázórepülő Szövetség (MVSZ) | Magyar Repülő Szövetség (MRSZ) | Vitorlázórepülés.lap.hu


Hungarian Gliders | Horváth Balázs honlapja | SailPlaneDirectory | AIRLINERS.NET képek: Glider | Gliding Videos | OLC




A Condor-ról is itt társalgunk.




Közlemény!


A Hungarian Team Magyarország scenery-t készít a Condorhoz. A fejlesztést végigkövethetitek a hivatalos fórumon.
  • Baluxx
    #4660
    Egyreszt alapvetoen versenyen VFR-t repulsz, felhoben meg mar IMC korulmenyek vannak, igaz VMC-ben lehet IFR szerint repulni, de IMC-ben nem lehet VFR szerint. Masreszt amikor a Condorban nyomod, akkor gondolom versenyszeruen csinalod. Versenyen se illik felhozni, mert sokan vagytok aztan kellemetlen, ha talalkoztok (mivel IMC-ben nem tudod a VFR szerinti elkuloniteseket alkalmazni, mondvan halvany lila fingod sincs, hogy hol vannak a tobbiek, amikor meg meglatod, keso) ezert FPL benyujtasi koteles a vitorlazo felhorepules. (Ertelemszeruen, ha nem felhot repulsz, hanem egy sima tavot, ahhoz nem kell alapertelmezeskent FPL-t benyujtani, bar ha erint ellenorzott legteret, akkor persze illik.)

    A felhoben igazan a zivifelhoben lehet emelkedni, pontosabban, amikor meg tornyosodik, mert akkor jo nagy benne a felaramlas. Ugyanis a kondenzacios szintnel nem szunik meg a felaramlas, egeszen a konvekcioig, a felho tetejeig tart. De persze ehhez olyan gep is kell (szilardsagi meretezes, hatasos feklap, megfelelo muszerek).
    Regen, amig nem szerveztek itthon hullamtaborokat Pipishegyen, sokan zivifelhoben repultek ki a 3000 meteres meg 5000 meteres relativ magassagot. Ugy is lehet, csak "kicsit" neccesebb dolog. De ketsegtelenul szep lehet.
    (Bovebb informacioert olvasd el a teljesitmenyrepulok konyvet.)