\"A repülés: álmunk, szerelmünk, életünk, emlékünk.\"


\"Mindannyiunk




Vitorlázó repüléssel foglalkozó oldalak:


Vitorlázórepülés.hu | Magyar Vitorlázórepülő Szövetség (MVSZ) | Magyar Repülő Szövetség (MRSZ) | Vitorlázórepülés.lap.hu


Hungarian Gliders | Horváth Balázs honlapja | SailPlaneDirectory | AIRLINERS.NET képek: Glider | Gliding Videos | OLC




A Condor-ról is itt társalgunk.




Közlemény!


A Hungarian Team Magyarország scenery-t készít a Condorhoz. A fejlesztést végigkövethetitek a hivatalos fórumon.
  • Baluxx
    #4590
    Na. VeZe a Szabo Csabival ment el laposdugozni, o meg testsuly tekinteteben erosen ott van, a maga 120 kilojaval:)
    Clidey: Jaknal nem egeszseges a futonyitas, mert a fofutok (amik a nehezebbek) hatrafele nyilnak ki, igy egy jo nagy felmeteres karon meg pluszba hatrebb megy a sulypont, ami nem egeszseges).
    Piratrol nem tudok nyilatkozni, Jantarrol se, pedig mindketto all a hangarban mifelenk.
    Lanti: a repulonek nem szabad orrneheznek se farokneheznek lennie, van egy adott elso-hatso sulypontkorlat, amit nem illik tullepni.
    Ugyanis:
    - elso sulyponthatar atlepesekor, amikor baromi orrnehez a repulo, akkor egyreszt a kiegyensulyozashoz nagyobb allasszog kell, a vizszintes vezersik terhelese megno, mivel allandoan huzni kell a botot, megno az atesesi sebi (ld. a polardiagram eltolodasa), nagyobb lesz a statikus hosszstabilitasod, es nagyobb kormanyerok kellenek a mozgatashoz.
    - ha meg a hatso sulyponthatart atleped, akkor meg csokken a kormanyero, sokkal konnyebb tulrantani, ugyebar megno a lapos dugo veszelye, leszallaskor meg nehez a siklopalyat tartani, mert a gep allandoan emelni akarja az orrat.
    (Plusz motorosoknal meg a hatotav es a repido is csokkenni fog mindket esetben.)

    Amugy laposdugo eseteben mondtam, hogy Eric Muller a mervado, o irta meg ,hogy mivel kell probalkozni egy laposbol valo kivetelkor.

    Joystick: nem vagyok szagerto, de ez nekem erosen olyan, mint a jo oreg Daciak. Tudjatok: megvetted a Daciat, es abbol kellett autot csinalni. Apamnak volt egy ismerose, a csepeli Merkur-teleptol ket saroknyira nyitott egy Dacia szervizt. Na, erre szoktak mondani, hogy o jol jart a szocializmussal...:D Megvette ugyebar az egyszeri autovasarlo a Daciat, beinditotta, es rendszerint a ket saroknyira levo szervizig birta:)