\"A repülés: álmunk, szerelmünk, életünk, emlékünk.\"


\"Mindannyiunk




Vitorlázó repüléssel foglalkozó oldalak:


Vitorlázórepülés.hu | Magyar Vitorlázórepülő Szövetség (MVSZ) | Magyar Repülő Szövetség (MRSZ) | Vitorlázórepülés.lap.hu


Hungarian Gliders | Horváth Balázs honlapja | SailPlaneDirectory | AIRLINERS.NET képek: Glider | Gliding Videos | OLC




A Condor-ról is itt társalgunk.




Közlemény!


A Hungarian Team Magyarország scenery-t készít a Condorhoz. A fejlesztést végigkövethetitek a hivatalos fórumon.
  • gliderpilot
    #4190
    Mivel ez a honlap már nem mai, a 17 éves srácok már 20 évesek:) Egyébként mivel 25 éves korig van az ifjúsági kategória, jól ki kell használni a lehetőségeket. Én is úgy gondolom, hogy talán azok vannak a válogatottban, akik ezt megengedhetik maguknak, valószínűleg úgy működik, (de fogalmam sincs róla,) hogy ha mondjuk egy versenyen repülsz ifjúságiként, akkor esetleg felajánlják, hogy lehetsz kerettag. (De tényleg nem tudom) Köz lehet még az összeköttetésekhez is.
    Például a női válogatott is úgy működik, hogy mivel kevés női vitorlázórepülő pilóta van, és ezek között még kevesebb rendelkezik teljesítményrepülési ambíciókkal, hogy gyakorlatilag aki nő és volt már versenyen, azt meghívják a válogatottba (olyat is hallottam, hogy a szakszós nőket).
    A Nagy válogatottba is elég sok szerepe van annak, hogy kinek mennyi pénze van-sajnos. Ha megnézitek, nem a legszegényebbek kerülnek be, és ennek talán legegyszerűbb oka (nem akarok belemenni nagyon a részletekbe, mert igazából nem sok közöm van hozzá) talán az lehet, hogy tudják maguknak finanszírozni azt a sok gyakorlást. Mert nyilván egy válogatottba nem tudják beletenni az összes tehetséges pilótát . Viszont így legalább a szegényebb válogatott kerettagnak oda lehet adni a keretgépet.

    Más: ez valóban szörnyű, hogy elég sok reptér ekkorát szív az önkormányzattal. Sajnos ez velünk is előfordul... Sőt. Mivel gyakorlatilag egy reptéren vagyunk az önkormányzat által vezetett céggel, így közvetlenül is hatnak az életünkre. (Épült egy betonpálya, hogy majd de jó lesz, hogy minden turista repülővel akar jönni. Hát mondanom sem kell, nem arányos az érkező gépek száma az építési költségekkel, és általában vagy ugyanazok jönnek, akik eddig a füves pályán szálltak le, vagy egy-két német nyugdíjas a kisgépével. Sajnos a hangár egy része is az önkormányzaté, vagyis a benne álló gépek bérleti díja is megoszlik. Viszont amikor ősszel egy "mini-tornádó" felnyitotta a hangártetőt, mint egy halkonzervet, akkor nem szálltak be a költségekbe. Érdekes.
    Viszont ami még nagyobb baj: Sajnos a háromszög alakú repterünk egyik csúcsát (egy mintegy elhanyagolható 60 hektáros területet-ha jól tudom) eladták ipari park építésének céljából. Ez a reptér fele volt. Így most csak a betonnal párhuzamos pályát használhatjuk (17-35) elvileg,ami az uralkodó nyugati szélirány miatt általában totál oldalszeles. Nem használhatjuk (persze még igen, de ha majd lekerítik a területet, úgy elég nehéz lesz) sem a 27-es sem a 24-es pályát (a 27-esen volt fénysor is, amit felszedtek, a 24-est csak mi szoktuk kijelölni, nem hivatalos irány volt), ami pedig általában a szembeszeles pálya. Úgyhogy ennyi.

    A fiatalok teljesítménygépekkel való repülésére visszatérve meg: szerintem ha jól megtanul repülni és ügyes a keze, van elég tapasztalata, és mondjuk van egy saját cirrusa, LS-3, 4-ese vagy bármilye, hát repülhet vele, mert a különböző típus-rangsorok egyrészt biztonsági okokból vannak (egy átlagos képességű embernek felállítva), másrészt egy klubban ne az ezüstkoszorús repüljön már a legjobb géppel, ha az még úgyse tudja kihozni belőle, amit lehetne, gyakoroljon inkább Piráton, Fokán, és ha lesz egy kis tapasztalata távrepülésben, akkor hajrá. Viszont ha saját gép, vagy pl válogatott keretgép, ahol gyakorlatilag mindenki "egyenlőnek" számít...

    Na bocsi, hogy hosszú lett.
    Üdv
    Boldog Karácsonyt és repülésben gazdag Új évet mindenkinek!