#42Ezzel én egyet is értek, csak hiányolom a technikai áttörést ami drasztikusan megváltoztatná a repülést.
Mondok két példát: Boeing-747 és Concorde.
Az egyik az addig épített legnagyobb civil utasszálító repülőgép, minden komolyabb technológiai áttörés nélkül, a második egy valódi mérnöki remekmű, tele az akkori kor csúcstechnológiájával.
Melyik térült meg a kettő közül? Hát a technológiailag semmi újat nem hozó 747. Több százat építettek belőle, és még most is repül, sőt, még évtizedek múlva is repülni fog valószinüleg.
Van egy gazdasági megtérülésre épülő világunk, namost ha egy technológia nem hozza be az árát, akkor a kutya sem fogja megvenni. Hát ez a helyzet. Ilyenkor persze mindenki a számítástechnikával jön, ám itt a helyzet más - van vásárlóképes piac, és igény, amit ki lehet elégíteni. Persze hogy látványos fejlődésben van jó ideje.
A repülőgépek terén voltak apróbb próbálkozások, mint a Boeing Sonic Cruisere. De kiderült, hogy nincs rá akkora érdeklődés, hogy megérje a teljes kifejlesztésére rákölteni azt a pár milliárdocskát. Tehát inkább a 787-felé, egy gazdaságos, csak részleteiben, picit változtatott repülőgépet kezdtek el fejleszteni. És mi történik? Van rá jelentős mennyiségű megrendelésük, már most.