Holdra szállás- mi az igazság?

A trollkodást, provokációt és személyeskedést kérjük mellőzni, büntipont repül érte!
  • [NST]Cifu
    #4962
    Az 1960-as technológiájú Trieste esetén a lényeg a jármű alján lévő acélgömb volt, az viselte a nyomást, a hajótest többi része nem volt nyomásálló. A Virgin Oceanic tengeralattjárójában is a "pilótafülke" a nyomásálló rész, egy titánium (ami erre a célra jobb, mint az acél, mert könnyebb és keményebb) félgömb az alsó fele, és egy kvarcüveg (annél azért bonyolultabb, de lényegében az) kabintető a félgömb a felső fele.

    Elsőre nekem is kicsit furcsának tűnik, de azért nem hihetetlennek.

    A Trieste esetén például a test legnagyobb részt bezintartályok tették ki, a benzin kevésbé sűrű, mint a víz (ezáltal felhajtóerőt jelent), viszont ugyanúgy nagyon kicsi az összenyomhatósága. A Virgin Oceanic tengeralattjárója esetén a felhajtóerőt már részben áramlástechnikai megoldással oldották meg (ezért kellenek a nagy vezérsíkok), ezért lehet kisebb.