• tpM
    #369
    forrás : ofp.hu
    A Bohemia fórumon Marek Spanel kitett egy FAQ-ot az X-Box-os OFP: Elite játékosok számára. Olyan szempontból érdekes lehet a nem Elite játékosoknak is, hogy van pár utalás benne, amire Arma-ban is számíthatunk, illetve amit talán OFP-ben nem vettek páran észre.

    Harc

    Ha visszatartod néhány másodpercig a lélegzeted, akkor biztosabban tudsz célozni (persze itt most nem a játékosra gondolnak, hanem az irányított karakterre)
    Ha fáradt vagy, kevésbé stabilabban célzol és lassabban futsz, illetve a célzás pontosságát is befolyásolja.
    A ballisztika (és még a lövedékek pályamódosulása ha nekiütköznek valaminek (ez mg-re vonatkozik) valósághűen lett megvalósítva a játékban.
    Ha eltalálnak és nem halsz meg rögtön (ami nem túl valószínű, főleg nehezebb szinten) egy piros pont segít behatárolni a lövés eredetét.
    Ha nem mozogsz, tudsz hajolni, mozgás közben csak nézelődni tudsz.
    Egyéb

    Ha távoli robbanást vagy lövést látsz, eltart egy ideig míg a hangját is meghallod, mivel a fény gyorsabban terjed mint a hang.
    Környezet

    Valódi csillagképek és holdfázisok vannak a játékban, ezek alapján tájékozódni is lehetséges.
    A tengernél az árapály hatás teljesen valósághűen van szimulálva, a hullámok mérete és jellege az időjárásnak megfelelően változik.
    A sziget egyik végétől a másikig elgyalogolni kb 45 percbe telik.
    Ahogy telik az idő, az időjárás és a napszakok befolyásolják a fényhatásokat, árnyékokat.
    A templomokban minden órában harangoznak, ha figyelsz a harangütések számából meg tudod állapítani hány óra van.
    A fák, bokrok és a fű nem csak a szélben hajlonganak, hanem a közeli helikopterek is hatással vannak a mozgásukra.
    A szigeten vannak legyek, méhek, szitakötők, szúnyogok és pillangók is.
    Sirályokat láthatsz a tenger közelében, illetve ha szerencséd van, akár sast is láthatsz.
    Ha világos helyről vmi sötét lyukba mész be, kell egy kis idő, míg a "szemed" hozzászokik az új fényviszonyokhoz (megintcsak enm arról van persze szó, hogy a játékos leoltja az asztali lámpát és feltolja a fényerőt a monitoron).
    A magaslatokon számíts szélre (illetve hóra is esetenként).
    Ha megfelelő az idő (kell hozzá eső és nap), láthatsz szivárványt is.
    HiTech

    HDR (High Definition Range) rendering implementálva lett a játékba, így lesznek igazán jól megjelenítve a különböző napszakok fényviszonyai.
    A HDR-hez hasonló elven működő rendszer működik a hangok terén is.

    Ésmég

    A gránátok szépen lepattannak a felületekről, amikhez hozzávágod őket.