• Solt
    #34232
    Akkor próbáld ki mondjuk a Helicopters küldetést. 4GHz-s 4770K + GTX980Ti mellett, gyakorlatilag mindegy milyen grafikai beállításon kapok olyan 45-50 FPS-t ha a látótáv nagyobb mint 2 km... sőt, ez még "fokozható" ahogy húzod feljebb. Befordulsz a tenger felé, kiakad az FPS mérő, vissza a hegyek felé fordulva amikor a két heli is bekerül a képbe az X gyalogossal jön a diavetítés. Ahogy növeled a látótávot, (ezáltal drasztikusan nő a számolandó objektumok száma) úgy lesz irdatlanul CPU limites a játék, ami gyakorlatilag a DX11 "hibája", de elvben azért ennyire nem egyszerű a sztori, mert az egész széria (és minden más hasonló szimulátor) ezzel a nyűggel küzd már a kezdetek (sok-sok éve) óta!

    Abban a pillanatban amikor a DX12/Vulcan API képességei nyilvánosságra kerültek, el kellet volna kezdeniük azon dolgozni, hogy minél előbb implementálják a motorjukba valamelyiket, mert a vázolt problémára csak ez(ek) jelenthetnének megoldást, az erősebb vas vásárlása nem.

    Nyilván van az a kompromisszumos megoldás amivel jól játszható a játék, csak mondjuk ehhez korlátozott látótáv párosul ami tulajdonképpen az egész játék lényegét kérdőjelezi meg. Anno minket sem zavart multiban a 30 FPS, a tőled 1 km-re lévő gyalogos aki "lebegett" a hegygerincen, és a szinte nulla látótáv ha valami repülő alkalmatosságba ültél, csak éppen abban az időben ezekre nem volt érdemi megoldás... no meg nem volt elterjedt a TrackIr (fix 60 fps igénye), nem a szemét LCD kijelzőt bámultuk, és akkor még szóba sem hoztam a VR-t, aminek a használata jelenleg szerintem instant okádás ilyen FPS droppok mellett.

    Szóval ennyi év szopás, és a játék lényegét (hatalmas bejárható terület, nagy látótáv esetén komplex összhaderőnemi lehetőségek) figyelembe véve örömtáncot kellett volna lejteniük az új API-k hallatán (volt is valami poszt az egyik fejlesztőtől már az elején, hogy de kurva jó) és azonnal nekiállni a fejlesztésnek... mondjuk az APEX helyett, de a dayz-l való baszakodást nem is említem! :) Szóval nem, nem mi ülünk fordítva a lovon! :)

    Ha az APEX helyett érkezett volna egy DX12-s frissítés, akkor most nem azon menne megint a "vita" hogy szarul fut, milyen gép kell alá, hanem örömködhetne mindenki, hogy baszki, még VR alatt is jól fog muzsikálni a játék... az APEX ráért volna később, akár drágábban is, mert ilyen fejlesztések után, tuti, hogy mélyebben zsebbe nyúltunk volna.

    Mondjuk minden ilyen elmélkedés felesleges, mert zéró konkurenciájuk van, és némi morgolódás után úgyis csak ez marad, úgyis megvesszük a DLC-t, stb.
    Utoljára szerkesztette: Solt, 2016.06.10. 14:39:28