#33495
"Azt se felejtsük el, hogy GTA-ban útkeresés kb nulla."
Naaaa, ez azért erős túlzás :) A GTA-s AI lekezeli az alul/felül járókat, a járőr lekanyarodik hozzád. Ezt a mutatványt megnézném egy Armás AI-val. A járőrök amúgy néha taktikáznak is azonkívül, hogy csíterkedve eléd spawnolnak, képesek eléd vágni egy párhuzamos utcából, ha nem vagy elég gyors.
Armában ehhez képest egy valós időben generált 2D magasságtérkép textúrát használnak, ahonnan kilövik azokat a pixeleket, amelyeken objektumok vannak (házak, roncsok, stb), innentől kezdve az útkeresés annyi, mint egy 2000-es évekbeli rts-ben. Ezt megmutatták az Arma2-nél egy fejlesztői cikkben.
Danczer hangya AI teóriájában nem vagyok teljesen biztos. A scriptelt, egy helyszínes, lövöldözős küldetéseken kívül, úgy rémlik, a sima gyalogos üldözéseknél is néha elbújnak a sarkokon, vagy a roncsok mögött, és használják a fedezéket. Sajnos amúgy elég unalmas-hentelős lett a GTA lövöldözős része.